måndag 10 maj 2010

Marknad

Hej igen!:)


Jag får väl passa på att smida medans järnet är varmt.
Det vill säga, Noel är hos sin mormor och jag har äntligen tid för lite bloggande!
Vår helg har varit kanon på alla sätt och vis!
I fredags var vi på Rättviksmarknad, jag och Noel, mamma och Paola.
Åkte dit med inställningen att det kan ju vara kul att kika runt lite, även om det nästan
varit samma saker dom senaste åren. Trodde väl inte jag skulle hitta nått annat än kokosbollar och strumpor, det gamla vanliga! Men ack så fel jag hade!
Det slutade som så att bildörrarna och skuffen knappt gick att få igen!:)
Jag och mor hittade nämligen loppisavdelningen, som jag inte ens sett förut.
Och vi var ju där precis när marknaden öppnade, så vi fyndade för fulla muggar!:)
Vi fick blandannat med oss den här byrån hem! Tur pappsen har en stooor bil!:) Men det var på håret ändå, för tillsammans med den trängdes det in ett pottskåp, ett litet väggskåp och massa massa mer! Nu kanske ni tror att vi går utan mat resten av månaden?
Men nej, för det var så fantastiska priser!





Den här zinkkrukan köpte jag också för 3 guldtior!





Tanken är att byrån ska vara i Noels rum. Synd att den passade så himla bra i hallen tycker jag....
Jaja, vi får väl se hur det slutar! ;)
Åh vet ni vad jag äntligen fick tag på!! Gamla registreringsskyltar!! Dom ska ni få se nästa gång!
På lördagen var vi bjudna till Falun för att fira goa Malin som fyllt 30.
Blev en kanon trevlig kväll med fantastiskt god mat och härligt sällskap!
Tack Malin och Daniel!
Nu är det en ny vecka och en massa saker som ska hinnas med, som vanligt alltså!
Hoppas ni andra har haft en bra start på veckan!
Kram/L


10 kommentarer:

  1. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Du (ni) har så fint hem och du är så händig/pysslig och det blir så fint alltsammans.

    Nu när jag ser på bilderna så inser jag att det var ett bra tag sedan jag var hos er sist. Lilla Noel låg då och sov nöjt i vaggan genom hela fikat exempelvis ;-)

    SvaraRadera
  2. Vilka godingar på 10:e bilden. Vilka fynd du gjorde på marknaden, passar bra i ditt fina hem.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. hej!trevligt med en liten hälsning från dig...olivträden skräpar ju ganska mycket, men när den tappat alla bladen kommer det nya skott sen...så nog ska du väl klara en=) men att tänka på är nog att plantera om den direkt...du får fundera på saken=) ha en fortsatt trevlig kväll

    SvaraRadera
  4. Ja oj vilka fynd du har gjort , man bli så glad när man hittar så mycket till så lågt pris. Nu kan du ju gotta dig i dina fynd i en lång tid framöver :P

    Ha en underbar helg nu vännen

    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Men hur underbar marknad var inte det där då?! Marknaderna här i stan skulle verkligen behöva en loppisavdelning. Den där byrån skulle säkerligen passa väldigt bra hos mig med...

    SvaraRadera
  6. Men vilken tur du har....jättefina fynd! Var det på torget? Där har jag hittat lite grejer ibland också.Förresten har jag startat en ny blogg...fick plötsligt sån lust att börja blogga igen =)
    Ha en fortsatt skön vecka!
    Kram/Gunn (Elins mamma)

    SvaraRadera
  7. Hej lilla bloggvännen! :)
    Så himlans roligt att man kan få så fina vänner genom detta!
    Tack söta för alla fina kommentarer du jämt lämnar- jag blir så otroligt glad och rörd ska du veta!
    Ser att du har fyndat ordentligt denna gång ;)
    Jag gillar allt, byrån ser ut att passa jättebra i eran hall ;)
    Ha det så fint! vi "SES"!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Ha en skön helg och njut av dina kära.
    kram Anette

    SvaraRadera
  9. Hej vännen! Nu var det ett tag sen man såg/hörde något ifrån dig?! hoppas allt är bra med er!
    Saknar dina inlägg! ;)
    Kram kram Lena

    SvaraRadera
  10. men du! nu var det ett tag sen, vännen! hoppas vi ses till veckan i alla fall =)
    KRAM&Puss!

    SvaraRadera