torsdag 6 maj 2010

Trashjärta?

Hej allihopa!
Nej nu är det då torka på inläggen här minsann!
Men ett ska jag väl kunna klämma fram denna vecka iaf!:)
Eftersom det jag håller på och målar och pysslar med inte är klart än så får ni se nått helt annat idag!
Blev lite pysselsugen häromkvällen och kom ihåg att jag sett nått liknande för ett tag sen....

Så jag greppade en sax, lite vitt tyg och ett stålhjärta, som jag inte kunde komma på vart jag ville ha det. Man kan ju enkelt göra ett hjärta av hederlig gammal ståltråd såklart!


Klippte lite remsor och lindade dom runt hjärtat och sen knöt jag några nertill.
Så här blev det!





Ett litet pyssel som inte tar många minuter och som många har hemma!
Just nu så står det nya trädgårdsmöbler väldigt högt upp på "vill ha" listan.
När vi var på loppis för några helger sen så såldes det ett helt set med robusta riktiga trämöbler. Ett bord, en soffa och två fotöljer för 150 kr!!!! Tror ni jag var bitter när jag insåg vad jag missat!!!!
Svaret är JA! Så nu hoppas jag på att springa över nått liknande snarast!
Dagen idag har spenderats med trevligt besök från Falun av Elin och Neo. Så trevligt, som alltid!
Vi har även hunnit med ett av alla 1årskalas som kommer nu i maj och juni.
Nästa bebis på tur är min!:)
Imorgon blir det en sväng till Rättviksmarknad för att köpa lite onödiga prylar!:)
Hoppas alla har haft en bra vecka?
kram/L

5 kommentarer:

  1. Oh my, tänk om man ändå hade hälften av din kreativitet :D

    Här händer det iof en del i skallen, men sen då..haha.

    Jisses, att Noel redan knatar mot 1 årsdagen med raska steg, det har gått riktigt snabbt.

    Sköt om er...kramar!!

    SvaraRadera
  2. Hej gumman.
    Vet hur det är när man har bloggtorka,här är det likadant just nu.
    Hjärtat vart ju jättefint,tänk vad lite pyssel kan göra.
    Önskar dig en underbar helg.
    massor utav kramar erica

    SvaraRadera
  3. Det är roligt att pyssla. Vad kul att gå på marknad, det var längesen för mig. Om du går in på vår blogg så har du en utmaning och hämta.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Ja ibland kan de riktigt klia i fingarna så sugen man e på att pyssla. Fint trassigt hjärta du har gjort ;)

    Ha en underbar helg

    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Så de är inte bara jag som har blogg torka ;)
    Det är alltid lika skoj när jag ser att du gjort ett nytt inlägg!
    Vilket fint pyssel du visar- och lätt!
    Tack för den inpirationen! ;)
    Ha det så bra!
    Kram Kram

    SvaraRadera