torsdag 3 maj 2012

Provdocka

Hej hej!

Dagarna går alldeles för fort märker jag! Vips så har det gått en  vecka till och vi är nu inne i maj månad. 
Kul att ni gillade tavlorna, har inte blivit några fler ramar målade än men ska nog köra två flugor i en smäll och måla dom samtidigt som det jag var och hämtade igår!:)



Har sytt en gardin på beställning till en väns dotters rum. Var längesen jag sydde någon gardin, är ju så roligt!

Haklapparna nedanför är sydda i vaxtyg och säljes för 75 kr. För er med facebook så kan ni kika in i min grupp där: Ryttar Lina.
En riktig hemsida är på G!:)



Här ser ni var jag hämtade igår! Har länge suktat efter en provdocka, endast för att jag tycker att det är en snygg inredningsdetalj! :) Men vem vet, den kanske kommer till användning på nått annat vis också!:)





Foten ska målas i vitt och så funderar jag på att byta tyg på överdelen. Kanske skriva någon text på tyget? Vad tycker ni?

Får se hur mycket som hinns med i majmånad!:)
Tack för titten! Kram till er/L

7 kommentarer:

  1. Åh, vad jag önskar jag kunde vara lika effektiv som du!! Så himla fina saker du gör!!

    SvaraRadera
  2. Oj vad du pysslar och styr, tror absolut provdockan blir fin med text :)
    Ha en bra dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vad du hinner med! Imponerande! Har du tid/lust att ses någon dag? När skulle det passa??
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken ljuvlig gardin, och härlig provdocka! Trevlig helg, kram Kate

    SvaraRadera
  5. Kreativitet på högsta nivå. Vad härligt!!!
    Önskar dig en riktigt toppenmysig fredag
    AC

    SvaraRadera
  6. Hej gumman!
    Oj oj vad pysslig du är ;)
    Jag tror oxå provdockan blir grym med lite färg och text på! ;)
    Har oxå en som står hemma men jag har inte orkat gjort något åt den än... ;)
    Ha nu en toppen helg och tack för dina snälla kommentarer! :) gla man blir!
    kram lena

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jättefin provdocka!
    Såå händig du är och så fint sytt.
    Skylthuvudet kostade 795:- Hon skickade den till mig. Gå in på Slottstallet hemsida och maila till henne om du är intresserad.
    Kram Anette

    SvaraRadera