söndag 19 december 2010

Hej hopp!


Nej då ingen bebis i sikte än här inte....vi väntar och väntar!
Men jag kan faktiskt inte påstå att dagarna går speciellt långsamt, snarare tvärtom. Så på det viset är det nog bra att vänta barn såhär inför jul, man har ju en del annat att pyssla med och att göra! Sen är det ju med blandade känslor som man vill att bebisen ska vänta tills efter nyår med att kika ut. 12 dagar till dess känns som en evighet!!! Samtidigt så vore det väl bäst så man slipper få en utskällning när det ska fyllas 15,18 och 20!:)
Min farmor lyckades verkligen pricka in perfekt. Min pappa är född på julafton och min farbror på nyårsdagen. Själv är hon född på Valborgsmässoafton. Så vi får väl se om det är någon av dom som får sällskap på sin födelsedag!:)

I fredags så bakade Noel och jag chokladkaka....tror ni han gillade smeten?:)
Vi hade nämligen besök av goa Elin och hennes Neo(skiljer bara 4 dagar mellan pojkarna) hela dagen! Ska visa er nästa gång tänkte jag vad Elin pysslar med för fint!!:)
Nu ska ni få se nått riktigt snyggt! Vår julgran för i år!:)
Man skulle kunna tro att det inte ens är någon gran utan att vi bestämde oss för en En i år istället!;) Men den behövde bara tinas upp och vecklas ut en smula....

Klätt den har vi gjort ikväll, men ska komplettera lite imorgon. Så hur den
faktiskt blev att se ut får ni se sen!:)

Idag har vi även hunnit med att möblera om lite i Noels rum samt satt upp den här lyktan i hallen.



En liten hyacint i ett loppisfynd, doftar så gott! Och nu med granen inne så blev det plötsligt mega mycket julstämning, Älskar verkligen doften av gran!
Dags att sova nu..får se om man kanske vaknar av att någon därinne vill ut!;)
Hoppas ni haft en fin helg!
kram kram/L




3 kommentarer:

  1. Då får vi se när lilla bebisen vill titta ut.
    Jag själv har 2 decemberbarn.
    Ha det så bra i julstöket och ta det lugnt!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. God kväll!
    Tack för titten hos mig och dom goa kommentarer! :)
    De samma, du har också så mysigt !
    Och vad spännende med att få lägga sig o fundera om det blir inatt...
    Det är nästan fyllmåne, jag har åkt in 3 gånger vid fyllmåne eller nästan..
    Det hade nog blivit så med lilla Noel med om jag hade inte blivit igångsatt :)
    Lycka till om det blir inatt och sov gott!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. hej gumman.
    Vilka fina bilder du visar,visst är det härligt med julgran själv kör jag på plast gran i år då mina katter gillar att leka runt granen så barrar den inte i år fniss.
    Oj vad spännande få se när det lilla underverket kan tänkas titta ut.
    Ha det alldeles underbart
    många kramar
    erica

    SvaraRadera