måndag 27 december 2010

Bästa julklappen!

Det blev en liten 2010:a!:) Ja bättre julklapp än den vi fick får man leta länge efter!
Hon kom dock inte på självaste julafton men den 23:e!:)
Helt overkligt att hon äntligen är här hos oss.
Som vi har funderat över vem det är som sparkat i magen!


På onsdagen så var jag så trött efter att ha varit mer eller mindre vaken i tre nätter pga av att Noel varit förkyld och hostat. Så vi bestämde att jag skulle sova hemma hos mamma och pappa för att försöka sova lite. Kl 06.15 på torsdag morgon så kände jag något diffust i magen.
Efter en timme så gick jag upp och duschade och klädde på mig. Mamma kom in och undrade vad jag pysslade med och skämtade att det är säkert psykiskt, eftersom jag sagt att hon skulle komma på torsdagen. Men det diffusa i magen fortsatte att komma regelbundet så kl åtta ringde jag hem till Anders för att förvarna att det eventuellt kan vara nått på G.
Mamma skjutsade hem mig och hämtade med Noel hem till dom. Vi stod och velade i hallen om vi verkligen redan skulle åka in eftersom det knappt var några värkar att tala om.
Men min barnmorskas ord klingade i huvudet att det kan bli bråttom eftersom det gick hyffsat fort när Noel kom till världen. Så vi åkte...
I bilen blev det 5 minuter mellan värkarna och dom började kännas på lite. Kl var 09.45 när vi kom in till förlossningen. Undersöktes och var redan öppen 6 cm. Fick en urgullig barnmorska, till min stora lättnad eftersom den erfarenheten inte var det bästa med Noel.
Fick andas lite välbehövlig lustgas och kände mig ganska så lugn.
Sen gick allt i en rasande fart! Kände första krystvärken och lustgasen slutade vara hjälplig om vi säger så!:) 11.01 kom så ut en alldeles perfekt liten tjej! Lyckan var total!!
Lite chockade var vi när det gått så fort men såååå glad över att allt gått så otroligt bra!
Hon vägde 3740 gram och var 50 cm lång. Alldeles lagom!
Kände mig pigg när jag gick upp och duschade och vi kände att vi ville hem till julafton!
Efter lite väntande på barnläkaren så gick vi igenom besiktningen och kl 20.00 åkte vi hem.
Dagarna som varit har gått i ett! Men nu börjar vi landa lite här hemma!
Så nu vet ni vad som hänt här hemma!:)
Hoppas ni alla haft en riktigt härlig jul!
God fortsättning så ses vi snart igen!
Kram/L

8 kommentarer:

  1. Nämen såå söt! STORT grattis till hela familjen! Vilken underbar liten tjej!
    Många kramar Anna

    SvaraRadera
  2. men grattis gumman, åå va roligt för er och va skönt att allt gick bra, vilken härlig julklapp en riktig liten ängel så söööt.
    sköt om dig
    varma kramar
    erica

    SvaraRadera
  3. Grattis till din lilla flicka!
    önskar Anette

    SvaraRadera
  4. Men såååå söt! Stort grattis!!!
    Vad härligt att allt gick bra!
    Min arbetskamrat fick sin son den 27:e, så det blev inte på julafton där heller, hihihi....

    Nu får ni njuta:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Men åhhh vad underbart!!! Världens bästa julklapp!!! Lyckönskningar i MASSOR till hela familjen och hoppas Ni får ett härligt slut på detta år och får VÄRLDENS bästa 2011!! kram på Er

    SvaraRadera
  6. Åhhh GRATTIS kära vän! Ja den julklappen måste ha varit den bästa och för Noel oxå, att bli storebror! :D spännande! Hoppas allt går bra och att ni myser ordentligt! Lycka till och så önskar jag er ett GOTT NYTT ÅR!
    Vi hörs nästa år!
    Stor kram från mig :)

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Vilken mysig blogg du har!
    Grattis till lilla flickan!

    Mvh Liza

    SvaraRadera
  8. Men Guuuh, så söt :D
    Grattis till dej och din familj.
    Måste oxå passa på å säga att din blogg är jätte mycsig :)

    Kram

    SvaraRadera