fredag 23 oktober 2009

Lite pysslande...

Idag blir det bara ett kort inlägg mellan idol-reklamen! Tänkte bara visa en tavla som jag knåpade ihop idag. Fyndade en ram för ett tag sen på Ta till vara för en tia. Målade den såklart vit:) Jag har fått låna massa gamla brev och tidningar från mina föräldrar. Breven är skrivna av släktingar, från 1850-talet och framåt. Jätte häftigt tycker jag!


Tänk vad tråkigt att vi inte kommer att lämna efter oss nått sånt. Tänk när man hade brevvänner när man var liten! Var ju så roligt när det damp ner ett brev i postlådan. Man valde noggrant ut vilket brevpapper man skulle skriva på och ett fint kuvert att skicka det i.
Gick bra med plutten ikväll också. Han protesterande endast i 25 minuter, glada var vi för det!
Så nu blir det att ta det lite lugnt i soffan innan fredagen lider mot sitt slut.
kram/L

2 kommentarer:

  1. när min mor och hennes karl rev och slet i väggen i den framtida matsalen i mitt barndomshem i våras så hittade dom i isoleringen tidningsutklipp på svenska från nazitiden! Creepy! Så dina brev var ju helt klart en mysigare överraskning ;)
    Hojta gärna till när du får för dig att komma till falun och har tid över för en fika eller dylikt :) Tänker på er!
    Hälsa dina gulliga gossar :)
    Puss!

    SvaraRadera
  2. Jättefint med det gamla brevet! Supermysiga detaljer i förra inlägget också, gillar den söta galgen med klämmor på! Många kramar Emma

    SvaraRadera