torsdag 22 oktober 2009

Min skrutt förvånar mig...

Det har varit en stillsam dag idag. Har bara varit utanför dörren för att åka till apoteket för att köpa amningsinlägg. Handlade läven lite mat och svängde in på blommaffären. Har velat hitta nån liten blomma att ha i en söt liten kruka jag har. Finns inte så många små fina blommor tycker jag. Men nu hittade jag min favoritväxt. En minimurgröna trädd på en rund båge. Den är inte större än ungefär 10 cm.Så fin!





Lovade ju att visa lite mer bilder idag på sakerna jag köpte igår.

En sån här galge har jag velat ha ett tag. Min tanke är att jag ska ta något av Noels allra första miniplagg och hänga på den, kanske tillsammans med ett par strumpor. Nån som har nått förslag på nått annat?

Hjärtan på tråd är så fint tycker jag. Har inte riktigt bestämt mig för vart dom ska hänga än bara. Förmodligen över det gamla målade fönstret i vardagsrummet. Men då måste jag fixa nått som jag kan fästa dom i.


Den här kransen ser kanske inte så mycket ut för världen som den är. Men jag har tänkt att täcka den med mossa till julen. Kanske något rött band kring!:) Blir perfekt att använda som stomme.

Hittade även en fin liten ljusfot, för endast 60 kr. Älskar fattigmanssilver. En ensam ljusstake blir extra fin. Kanske inte den bästa bilden, hade lite bråttom.

Visar även lite fler bilder från hallen i några andra vinklar. Om jag fick bestämma så skulle det vara vit panel på alla väggar i hela huset! Dom här hjälpte snälla pappa till med att sätta upp. Var lite pilligt eftersom det är så många vinklar och vrår i vår hall. Men ångrar inte ett ögonblick att jag var envis nog att tjata till mig att det skulle bli sååå fint!:)

Den lilla hallmöbeln stod i huset när vi flyttade in. Brun och tråkig var den. Det är en underdel med tillhörande spegel á la femtiotal. Inte min smak så den fick lite vitförg på sig och nya knoppar. Med en vit skön fäll så blir det en perfekt sittplats i hallen. Bra med förvaring under också.

Nu är det snart helg! Känns som om veckorna ränner iväg. Vi har länge klurat på hur vi ska få lillfisen att sova bättre. Har vaknat i princip varje timme på nätterna nu i flera månader. Till slut orkar man inge mer. Så ikväll bestämde vi oss för att nu jäklar! Nu ska vi lära lillfisen att somna i sin egen säng, så att han förhoppningsvis inte vaknar lite ofta på nätterna. Att han har samma miljö när han somnar som när han vaknar, eftersom han är van att somna nere i sin vagn. Peppade till tusen lägger vi ner han i sin säng, säger godnatt och går ut ur rummet. Tre minuter senare sover han som en liten gris! Makalöst! Hade verkligen förväntat mig timmar med gråt och ont i mammahjärtat. Vet inte om det var bara nybörjar tur!:) Hoppas nu han sover bra i natt....

Nu är det även dags för föräldrarna att krypa ner i sängen!

Godnatt/L

3 kommentarer:

  1. jag håller mina tummar :)
    puss!
    /Zara

    SvaraRadera
  2. Du verkar gilla färgen vit Lina :)

    SvaraRadera
  3. Supernice att han somnade så fort!! =) Förbered er på ett helvete ändå, för då blir man så himla glad när det går bra,hehe!

    SvaraRadera