lördag 20 november 2010

En riktig pysseldag...

Hej!
Jag sitter här alldeles allena mitt på blanka dagen på en lördag! Är sååå skönt!:) mina pojkar är borta hela dagen och jag har haft en massa tid för att göra pyssel! Det är ju inte alltför ofta sån tid infinner sig....
Som jag skrev i tidigare inlägg så ligger det snö här och valet gick mellan att avvakta att ut och gräva fram pysselmaterial eller vänta för att se om det töar. Men si vänta det kunde då rakt inte jag!:)
Sagt och gjort. Ett stycke mormor med ryggskott, en knäpp höggravid(moi) och en söt liten vilde på 1½ begav sig ut i skogen. Det gick väl sådär kan jag ärligt säga! Men efter en hel del om och men så fick vi med oss lite lingonris, mossa och smågranar hem.


Har klätt(säger man så eller är det nå konstigt dalmål?):)) min stjärna med granris. Förra året använde jag mossa. Men vi fick inte med oss så mycket mossa hem. Vill ni se hur stjärnan såg ut förra året så kan ni gå in under fliken Jul.
Och nu har jag äntligen inhandlat första hyaccinterna för denna jul. Så dom är ut placerade lite här och där för att snart sprida underbar doft!





Hyaccinter i en gammal bakform format som en stjärna. Bakformen har jag fått av min mormor.

Och här kan ni kanske lista ut vad jag gjorde igår?!
Nej nu ska jag gå runt här och pillimara lite till!:) Har gjort en hel del till pyssel idag med det får ni minsann se nästa gång!
Hoppas ni får en kanon helg, det har jag!!
Kram/L




4 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag du verkar ha haft, vännen!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Åå vad mysigt det är att julen närmar sig! Jag harvarit i skogen hos min mormor och plockat mossa så idag blir det pyssel även för mig :) ha en bra dag! Kram M

    SvaraRadera
  3. Stjärnar blev jätefin! Jag har inte riktigt talangen för kransar, så nu har jag slutat försöka mig på att göra sådana - det är lugnast så! ;-D Jag har också hört att stearin på tyg går bot i frysen, nu testade jag varmvatten och gnugga med svinto, det funkade bra på ljusstaken!

    SvaraRadera
  4. Du hade en riktig pysseldag och ditt fina hem fick en stjärna och lussekatter hann du också med.
    Härligt gäng ute i skogen, det är lite av girlpower.
    Jag var ute i skogen igår och plockade enris och tallris, för det ska komma så mycket snö idag och i morgon.
    Kram Anette

    SvaraRadera