onsdag 10 november 2010

Ny kökssoffa

Godkväll!
Oj vilket vinterland vi har fått! Jag är en vinterälskare så jag tänker inte klaga!
Visst, skrapa rutorna och gräva fram en bil från snön höggravid,samtidigt som en vild 1½ åring kutar omkring kanske inte är bästa kombon! :)
Noel och jag var till öf på fm idag. Som vanligt busade han lite mer än önskat, men vad ska man göra! Har man en vilding så har man! Kan inte förstå vart han fått dom generna ifrån?! ;) *fniss*


Här har ni den nya kökssoffan som jag köpte på loppis i somras för 100 spänn!! Det var faktiskt nästan så att jag skämdes när jag betalade...var väääldigt nära att ge iaf en hundring till som plåster på såren för en dålig affär till han som sålde! :) Men Gangsingen i mig tog över....


Min snälla morfar målade den för några veckor sen då en annan inte är den smidigaste på jordklotet för tillfället! Och inte nog med det! Min mormor var så snäll att hon åkte och köpte en ny madrass till soffan och sydde på ett överdrag av ett gammalt lakan.
Tack världens bästa mormor och morfar!
Så nu står den där i köket och trivs bra!:)
Köksbordet och stolarna ska också bytas ut så snart tid eller kraft finnes till att måla den "nya" gruppen som står och väntar!





Har spanat på en sån här ljuslykta länge nu, är så fin tycker jag. Så senast jag och mammsen var till Ikea fick den följa med hem!:)
För nog går det åt en hel del ljus nu när mörkret smyger sig på!
Det var lite update från köket!
Ha en fin onsdagskväll mina vänner!
Kram/L


5 kommentarer:

  1. Hej Lina! Vilken glsd överraskning att du är tillbaka! :) Och så får jag grattulera till en ny liten bebis, vad roligt och vad spännande för Noel! :)
    Glad jag är att du är tillbaka och inspirerar mig och många andra igen! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. hej gumman, tack för din kommentar.
    Det kommer nya inlägg så småningom,säkerligen när de lider mot advent hihi, tänk vad mysigt de är med snö ute och julkänslan börjar anas!
    Gud vad fint de blev i köket kanonsnyggt alltså, ser så ehmtrevligt och riktigt lantligt ut!
    ha det bra och må så gott
    mängder av kramar
    erica

    SvaraRadera
  3. Vad ska du göra av bordet och stolarna om du ska ha en ny grupp i köket? Vinden? Loppis? Bojsen? ;) haha!
    Visst är det skönt att ha skönt folk ikring sig. Det alla bästa, till och med.
    Kram på dig, fina du!

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar soffa! Det är precis en sådan som jag skulle vilja ha i köket.. måste bara bara bygga ut köket först så att den får plats.. ;-D

    SvaraRadera
  5. Hej vilket fantastiskt fint kök du har, tänkte höra vad du har för slags madrass på soffan?

    Mvh/ Mathilda

    SvaraRadera