onsdag 24 november 2010

Lingonris

Hejsan!

Ja lingonris är riktigt bra pysselmaterial! Lätt att skaffa och lätt att jobba med!
Visar en del av det pyssel som jag gjorde i helgen, resten får ni se snart!:)
En sån här enkel krans tar inte mer än max en halvtimme att göra. Den här är gjord ovanpå en halmstomme, så går det inte åt lika mycket ris.


Nu hänger den ovanför öppna spisen och ser julig ut!:)
Gjorde även en krans att hänga i taket. Förra använde jag den stommen till adventsljusstake. Då var den täckt med mossa och kottar och stod på köksbordet.
Ombyte förnöjer!:)




Har köpt små vita trähjärtan på Panduro som jag satt runt varje ljus.
Ja det var en del av mitt pyssel här hemma!:)
Min "Att göra" lista känns väldigt lång nu...
Jag älskar listor, skriver listor över det mesta och vid de flesta situationer.
Så nu finns det en lista över saker som ska göras/köpas innan bebisen kommer,och en lista över vad som ska hinnas med innan jul. Sen finns ju så klart den gamla vanliga "Att göra" listan!:)
Men men var sak har väl sin tid antar jag! Och nu går ju tiden mot 1:a advent, så härligt!
Vi ses snart igen!:)
Kram kram/L



4 kommentarer:

  1. Superfina kransar!
    Det är första gången i år som jag har tagit in
    lingonris. De håller sig så fina länge.
    Snygg takkrona också!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Du är duktig på att pyssla du.;-) Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Vilka bra tips! Har ju en jätteful ljuskrona som behöver täckas av lingonris, nu ska det ske:)

    SvaraRadera
  4. Hm, om man kan så tar det nog sådär kort tid att göra sådan julfin krans. För mig skulle det nog kosta blod, svett och tårar oh typ en dag! ;-D

    SvaraRadera