lördag 24 april 2010

Loppis och fint väder!

Hejsan svejsan!!
Ni kan inte tro vilken galet bra loppisdag jag och mammsen har haft idag! Hittade en massa grejer till löjligt låga priser, det gillar vi gagsingar!:)
Har även hunnit med att påta lite i trädgården och storstädat inne, det är bra med barnvakt!:)
Noel har haft hög feber i några dagar och spytt som bara den, men det verkar som det har vänt nu iaf. Så det var så skönt att komma ut och göra nått idag när man suttit isolerad hela veckan, för sånt blir jag knäpp av!
Köpte det här bordet som jag ska ha som planteringsplats. Så nu står en massa krukor redo att fyllas med lite vårblommor. Men vi har fortfarande bra många minusgrader på nätterna här, så jag håller mig i skinnet ett litet tag till. Bordet fick jag för en 50 lapp!





Spännande saker är på väg upp ur marken!


Kan visa ett utav loppisfynden idag, mer har jag inte hunnit ta kort på.
Är en fin gammal bok:
Lyckliga barn - uppslagsverk för föräldrar och barn
Ja en sån kan ju alltid vara bra att ha nära till hands rätt som det är!:)

Snart kommer svärisarna hem med vår lilla plutt och då blir det pizza och en skön lugn hemmakväll!
Hoppas ni andra har en lika bra helg som jag!
Kram kram/L

5 kommentarer:

  1. Så nära men ändå så långt bort.... Tänker mig till Insjön imorgon på vägen hem mor Stockholm igen. Vem vet, nästa gång kanske vi råkar vara där samtidigt! Du känner igen mig på det långa, vita skägget. ;)
    Kramar Lena

    SvaraRadera
  2. Hejsan hejsan!
    skönt att Noel är bättre! Håller med om att man blir lite smått knäpp av att bara sitta hemma när dom små är sjuk- skönt att du fick komma ut lite i dag då!
    Och vilka fina loppis fynd du visar :)ska bli spännande att se vad du mer hittat ;)
    ha en fortsatt trevlig dag!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. härligt med storstäd.
    Här har vi städat våran stora gård som dom förra ägarna inte har städat på flera år så du kan ju tänka dig vad mycket lager med löv och annat skit som legat,vi flyttade ju hit lagom när det började snöa så man hann jue inte ta det då =/ ack e vi inte klara då vi har halva gården kvar haha fy.....
    hoppas du haft en underbar lördag
    många kramar erica

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du också har gjort en massa loppisfynd idag, det är vad jag har ägnat mig åt idag med.. fast jag har inte hunnit fota något än eftersom jag satte igång att fixa och dra fram direkt jag kom hem, så här är inte fotovänligt..
    Usch, inte är det roligt med baciller som får en att kräkas, så hoppas att det är på bättringsvägen...

    SvaraRadera
  5. Det är så kul att gå på loppis, ibland hittar man inget och ibland gör man fynd. Boken lyckliga barn vill nog alla föräldrar ha. Så boken kan vara bra ha.
    Kram Anette

    SvaraRadera