måndag 5 april 2010

Påskhelgen...

Hej alla glada!
Vill börja med att tacka så hemskt mycket för alla fina kommentarer ni lämnade om vårt sovrum! Blir så himla glad när ni skriver så fina saker! Men jag kan berätta en hemlighet, det är inte alltid lika bäddat och städat tyvärr......;)
Påskhelgen har varit kanon! Men dygnen har för få timmar känns det som... Har varit fullt upp precis hela tiden. Vi har hunnit med att njuta i solen, varit till Ikea, grattat Noels tremänning som blev ett år, påskmiddagar hos både mina och Anders föräldrar och lite till!:)
Skönt att hinna umgås lite med mitt stora hjärta som annars jobbar långa dagar!
Men nu är det en ny vecka! Och som vanligt så finns det många planer!:)
Det här jätte fina lapptäcket fick Noel i påskpresent av sin mormor och morfar,
och ett påskägg fyllt med vindruvor!:) Rutor på ena sidan och ränder på andra...




Jag och A fick också en påskpresent, en riktig överraskning! I vårt påskägg låg det en lapp där det stod att det fanns nått till oss nere i källaren. Och vet ni vad det var?
Jo för några veckor sen så berättade jag för mamma att Anna med bloggen Annas kloka ord skulle sälja sitt fina bord med fyra stolar. Jag berättade för henne hur fint det var och att jag skulle tänka lite på saken. Men då jag segproppen tänkt klart så var bordet sålt, och gissa till vem? Jo till min finurliga lilla mamma som köpte det som en surprise!:) Och Anna spelade så proffsigt med!:)
Så nu har jag ett redigt projekt att ta tag i här framöver...

Noels fina askar och lilla trumma.



Idag sydde jag en enkel gardin till Noels rum. Tyget är köpt på Ikea för ynka 39 kr metern.
Har även använt samma tyg till vimplarna.



Kan inte bestämma mig för om jag bara vill ha blå vimplar i olika kulörer eller om dom röda ska få bryta av lite. Vad tycker ni? Noel har ju lite röda saker, så det kanske kan bli fint?




Mitt i värsta systimmet så börjar ju så klart symaskinen krångla! Så nu måste jag kika lite i instruktionsboken tror jag....Annars kanske jag kan fråga symaskinsexperten, min kära mormor!
Så nu ligger det vimplar kors och tvär över hela hallen där uppe....
Hoppas att ni alla har haft en riktig bra påsk med massa god mat och smaskigt godis!
Kram/L


8 kommentarer:

  1. Vilken snäll mamma du har :) Och jättefint hemma! Hoppas allt är bra med er. Kram/Sandra

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!
    Tack själv för den snälla kommentaren! ;)
    Åh va Noel har det fint på rummet, gardinen blev jättefin och vimplarna med!
    Jag skulle nog ha tagit med lite rött i dom, de piggar upp lite tycker jag. ;)
    Kul att ni hann med en hel del i helgen fast de går ju som sagt ryssligt fort!
    ha nu en fortsatt bra vecka!
    Kram kram Lena

    SvaraRadera
  3. Hej igen Lina,

    Tack så jätte mycket för titten och för din fina kommentar:D blir lika glad varje gång någon kommenterar, jag har tänkt att om jag inte kan få någon att brodera monogrammet till mig på ett kuddfodral så ska jag nog försöka själv antingen genom att brodera själv , (vilket jag tror att jag kommer få spel på )eller att jag gör som du föreslog,

    Så tack så mycket för tipset och att du tog dig tid att skriva en rad :D

    Ha de bäst

    kramkram Malin

    SvaraRadera
  4. Han får det riktigt fint i sitt rum, passar en riktig prins :)

    Jag röstar förresten för att de röda vimplarna får vara med.

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Åh jag blir så inspirerad av att läsa din blogg, du är så himla duktig Lina.

    Jag röstar för att dom röda vimplarna får vara med :-D

    Kram / M

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Hur fint som helst, Noels sovrum med det blåa inslaget som lyste upp så fint. Erat sovrum med alla dessa fina kuddar. Stilrent!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Ha ha ha Ja det var lite kul att få vara med på ett snällt bus!!!
    Oj vilka fina vimplar. Tycker nog att det var snyggt med rött i kombinationen.
    Vad fint Ni har det!! Du är så pysslig och sånt smittar av sig, man blir sugen själv att sätta sig vid maskinen...
    Ha det bäst, Lina!

    SvaraRadera
  8. Vilken rolig överraskning med bord och stolar! Det där prickiga tyget måste jag ju ta mig till Ikea för att köpa, synd att vi inte har något här i stan då had jag hängt där för jämnan.
    Jag tycker att du enbart ska hålla dig till de blåa vimplarna, kändes inte riktigt som den röda färgen kom till sin rätt. Ska man blanda olika mönster tycker jag att det blir finast om man håller sig till samma färg. Men det är ju jag det ;-)

    SvaraRadera