tisdag 27 april 2010

Lördagsfynden...

Hej hej!
Ja man måste ju faktiskt hålla det man lovar! Så nu tänkte jag visa lite fler bilder på vad som följde med hem från loppisen i lördags.

Hittade ett litet gulligt fat. Är så fint krakelerat och med två små blommor.





Små glas skålar får man aldrig nog av! Roligast är ju när det finns ett lock också!
Tycker att det blir lite godare att äta nötter eller godis eller nått annat gott om det
ligger i någon fin skål!


Den här glaskupan, eller vad man ska kalla det stod där och ville med hem. Även ett litet fat i fattigmanssilver. Silvret är väldigt mörkt och oputsat, men det är precis så jag vill ha det!




Det roligaste av alla fynden var den här leksakssymaskinen! Så himla söt!
Mamma sa att jag tydligen hade tjatat en hel del om att få en sån när jag var liten, grannflickan hade ju fått det! Men så blev det inte och det kompenserade jag med att köpa en nu!:)
Men den är ju faktiskt inte till mig utan till Noel!:)
Alla de ovanstående sakerna + en massa prylar som mamma hittade fick vi för samma hundralapp!
När vi trodde att vi shoppat klart så stod det här lilla sängbordet och såg ledsamt ut!
Vad tror ni hände? Jojo, det fick väl följa med hem för en tjuga. Med lite färg så blir det nog kanon!


Finns faktiskt fler saker också, saker som ska målas när tid finnes!:)


Lilla glaskiten( ja man får säga så om sina barn), är frisk igen! Tack och lov!
Jag är gräsänka i tre dagar eftersom A ska på utbildning i Kungsbuan (Stockholm) och kommer inte hem förens på torsdag. Så sällskap sökes!!
Ha en fin vecka!
Puss och kram/L






7 kommentarer:

  1. Sv: Ja vi är verkligen bortskämda när det gäller våra svärisar :)

    Jadu, jag har inte en susning. Vet inte om jag orkar vänta på råd från BVC heller, vi kanske tjuvstartar..haha. Men det får nog bli potatis eller något liknande. Det blir att plocka fram videokameran när det är dags iaf :P

    Ja, blev heligt förbannad när de tagit bort MIN tv-bänk, men det är bara att leta vidare.

    Sköt om er...Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar. Det var riktiga fynd du gjorde. Så söt liten symaskinen och smart sätt att använda glaskupan. Det ska jag ta efter. Glaskålen med lock var jättefin. Men det finaste allt var lilla Noel.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Men vilka fynd!! Den lilla glasskålen med lock var alldeles för söt :)

    Hoppas du får en fin vecka själv!
    Kramar Erika

    SvaraRadera
  4. som du har fyndat. Alltid skoj :) själv har jag inte fyndat så väärst på väldigt länge. Försöker igen på söndag. Mycket fin bonbonier du fått tag på

    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Haha, nu kom jag på att jag hade en sån symaskin när jag var liten. Den funkade sisådär;) Söta är dom iaf! fina fynd annars! Kram

    SvaraRadera
  6. Men, vilken flashback som jag fick nu! Jag hade ju också en liten leksakssymaskin. Fast den krånglade jämt, så jag minns att jag tänkte att jag en dag skulle ha en riktig! ;-D
    Många fina fynd som du gjort, varken fina fat, skålar eller ljusstakar kan man ju få för många av!

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    det var ju kanon fynd ju ;)
    Så himlans kul när man kan shoppa till så billig peng!
    Haha tror jag hade en sån liten symaskin när jag var liten ;) hur söt som hellst!
    Skönt att Noel är frisk igen, det är vi me nu.. magsjuka är inget att leka med ;)
    Kram Kram

    SvaraRadera