tisdag 22 november 2011

Årets..

Gokväll,

eller nära på godnatt! Här har det nattats sjuka barn hela kvällen. Både Noel och My är riktigt risiga med hög feber och hosta. Det är så jobbigt när ens barn är sjuka, man vill bara ta allt det onda själv istället!


Men hann iaf pyssla ordning årets advetsljusstake igår. Köpte en ny zinklåda för 25 kr i våras när det var utförsäljning på en butik. Lade mossa i botten och lirkade in ett vitt band mellan hålen. Lite extra kul är det när det är handgjorda ljus som gjordes på Falu ljusstöperi för någon vecka sen när jag och svärmor var där. Tändes med andakt!:)



Ser att det är supermörka kort. Men ni ser väl kanske någorlunda hur det blev ändå. Har även hunnit med lite annat pyssel, men är långt ifrån adventsklar! Om bara dygnet hade fler timmar!


Har gjort några fler fåglar också! Hann köpa lite nytt tyg i helgen och annat pyssel, kul kul!:)


Nej nu lär jag sova. vet aldrig hur natten blir med två små krassliga sötnosar!

Ha det fin fint mina vänner!

Kram/L



3 kommentarer:

  1. Åhh alltid lika jobbigt när det små är sjuka, man hinner aldrig koppla av själv då :(
    Hoppas det kryar på sig snart!
    Fin stake du har gjort med bandet och det fina ljusen... du är jämt så duktig och pysslig! :)
    Ha det fint!
    Kram Lena D-sign inredning

    SvaraRadera
  2. Jättefint Lina!! Här har vi inte börjat med pyntet än.. skulle vilja men har tänkt att allt ska ingå i barnens adventskalender =)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Lina! :) Sanna heter jag o jag är din tremänning, min mamma är kusin med din mamma. Kikade in på din blogg o tycker den är inspirerande då jag själv kör på den vita lantliga stilen hemma. Jättefina bilder! Kommer säkert kika in fler ggr :) Ha en trevlig onsdagskväll!

    SvaraRadera