torsdag 17 november 2011

Fåglar i taket?

Hej mina vänner!


Titta vilken fin bok jag fått av min gammelmoster Monika!

Finns massvis av roliga pyssel att sätta tänderna i!





Känner att jag måste besöka staden snart för att handla hem

lite tyger och annat smått och gott! Får se när det hinns med.

Har börjat sy dessa fåglar som inte kommer sitta på en mobil utan kommer hänga i snören från taket i barnens rum. Kan inte det bli mysigt?



Fåglarna kommer bli i alla möjliga tyger men jag började med den här:




Försökte fota inne i barnens rum medans My tar sin

tupplur i sängen, det är därför det är så mörkt.


Klart klänningen måste matchas av en liten fågel!:)


Dom här små pysslen i boken är busenkla. Även för nån som jag som inte förstått att det kan vara bra att läsa ett mönster eller en beskrivning, helst innan man påbörjar ett projekt.

Men eftersom jag föddes som jag gjort så tycker inte jag inte riktigt jag har tid med det och då får sprätten lov att åka fram lite då och då när det gått för fort!;)

På tal om sprätten, så är den borta! Hittar den ingenstans...


Så mina vänner börjar SY det är jättekul!!

Kommer fler bilder sen när jag hunnit med några fler pippisar.

Och påtal om Pippi, så har jag en 2.5 åring som är galen i henne. Och alla andra Astrid Lindgrens klassiker. Men jag vet inte alltid om det är så lämpligt att dom ser på dom där filmerna när Noel börjar prata om att hänga upp och ner i lampan, eller sätta en kastrull på huvudet. Eller när han skriker Förgrömmade Unge till sin arma mor!


Jaja, hellre Emil, Karlsson på taket och Madicken än alla de konstiga och våldsamma barnprogram som finns idag!

Kram/L

2 kommentarer:

  1. HAHAHA....vad go han är. Att hänga upp och ner i lampan kan ju vara hur kul som helst ju^^

    Ja, hellre Lindgrens klassiker än mycket av den skiten som går idag!!

    Söta pippisar. Det vore skoj med en symaskin hemma :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej käraste du!
    Åhh ja vilken underbar bok, jag har oxå kikat på den! :D
    Fåglarna blir nog jättefina i barnrummet i olika färger :)
    Att sy är nog det bästa jag vet, så himlans roligt! fast det vet du nog redan ;...
    Åhh söta lilla Noel är då, tänk om mina barn oxå kunde gilla Astrid Lindgren tyvärr så ser de hellre på Hello kitty eller blixten mcqueen :( Ha en mysig helg!
    kram Lena d-sign & inredning

    SvaraRadera