söndag 21 februari 2010

Insnöade

Här har det snöat hela helgen lång, som resten av Sverige som det verkar som. Är liiite avundsjuk på min vän Paola som är på Cran Canaria just nu och ligger på en varm strand med en god drink i handen! Bitter? Jag? Nej nej, snö som är så härligt!;) Men det som är bra med sånt här väder är att man håller sig hemma, vilket vi oftast inte är på helgerna. Så tack vare det har jag hunnit med lite projekt här hemma!:)



Provade att vända runt köksmöblerna idag, köket kändes lite större faktiskt. Vad tycker ni?


Grejade till ett nytt litet ljusfat också! Vet inte hur många ljus om dagen det går åt här hemma den här årstiden, tänder gärna en hel drös när det börjar skymma ute!:)




Flyttade som vanligt om lite grejer här och där i köket!:) Tycker det är kul med lite omväxling!
Den fina ljuslyktan har jag fått av mammsen!
Har äntligen fått lite tid att måla lite i helgen. Har målat klart Noels lilla pall. Kan vara bra att ha en liten pall ibland när man vill nå upp lite extra!



Men det bästa av allt är att jag äntligen tagit tag i projekt sänggavel igen! Nu har den fått två strykningar med vitfärg och en strykning återstår. Sen hoppas jag den kommer på plats så fort vi får hjälp att konka upp den från källaren upp till övervåningen. Den väger inte som en fjäder kan jag lova! Nu måste vi bara hitta några snygga sänglampor!:)




Noel är ett riktigt litet badmonster! Han älskar att bada! Igår kväll satt han och plaskade överlycklig i sin lilla balja och idag hade han tur nog och fick bada i mormor och morfars stora badkar, vilket lycka!! Idag "fyller" Noel 9 månader, lika länge som han växte i min mage. Otroligt vad tiden har gått fort. Just nu händer det något nytt varje dag känns det som....
Hoppas ni alla haft en bra helg!
Kram/L

7 kommentarer:

  1. vilken söt liten skrutt du har! :)
    tiden går fort, jösses, knappt man hinner med! :) jätte fint hem har du också! inte alls avensjuk.. ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad himla fint du har det.gullig pall du har fixat.Hur söt får man vara .Vad söt han är din lille plutt kanongullig.Var stolt.Ha en skön kväll Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Hej gumman!
    Det blev jättefint i köket tycker jag...
    Ser så hemtrevligt och ombonat ut :)
    Ja vilket väder vi har blir lite bitter varje morgon man vaknar och ser att det bara kommer mer och mer snö... ;)
    Pallen till noel blev jättesöt, duktig du är!
    och förra inlägget på noels rum var oxå fint som vanligt!
    Kram kram och hoppas ni får en bra vecka! Lena

    SvaraRadera
  4. Det blev jättefint gumman, där i soffan skulle man vilja sitta och dricka kaffe och tjöta lite me dej ;)
    Visst är det härligt med snö trots all snöskottning man får göra så har vintern sin tjusning.
    ta hand om dig och må så gott
    många kramar erica

    SvaraRadera
  5. Jättefint, tycker mamma! oj, jag glömde att gratta Noel idag, vårt lilla krypmonster! Hoppas han sover lite inatt, /kram

    SvaraRadera
  6. Det är så roligt och följa dig för du har jue ett sånt underbart hem och sen skriver du så himla bra.
    Synd jag inte bodde närmare buhu.
    Ja anledningen till att jag frågar är för jag själv är från dalarna, avesta närmare bestämt,flyttade hit till moholm för 1½år sen men ännu sitter dalaaamålet kvar fniss ;)
    Mina päron bor kvar i avesta och jag hälsar på där med jämna mellanrum, brukar du vara i avesta?
    Kramar i massor

    SvaraRadera