söndag 28 februari 2010

Shopping och skotrar

I fredags så gjorde jag, mammsen och Noel en liten utflykt. Var tänkt att vi skulle åka till kupolen och kika runt lite men istället så styrde vi kosan norr ut. Vi hann med både Rättvik, Leksand och Insjön. Det blev en riktig shoppingdag med massa roliga fynd. Rekommenderar verkligen att ni åker och kikar lite på "stan" i Rättvik. Finns flera riktigt bra och fina affärer.
Tänke visa några av alla de saker vi "hittade"!:)
Var första gången jag besökte butiken Furutorp Interiör och Design. Åhh vad mycket fint det fanns där!! Ville helst att allting skulle få följa med hem! Den här fina Mjölbehållaren köpte jag för 49 kr, kanon pris!

En liten äggklocka är nått jag saknat sen den gamla åkte i backen. Kostade futtiga 25 kr. Kommer tyvärr inte ihåg vad butiken hette som jag köpte den i, men det finns ju inte sååå många att välja på!:)

Ett trasigt zinkhus från Furutorp var nedsatt till halva priset, så det fick följa med hem! Vet inte riktigt vart det ska få bo än bara!

En stor vit korg! I like!



Två små burkar med vita lock för 20 kr styck.
När vi gjort Rättvik så åkte vi in på Ta till vara verkstaden i Leksand och där hittade vi också lite smått. En gammal tvättbräda bland annat. Vi kikade även förbi pappa på jobbet så han fick pussa lite på sitt barnbarn. På vägen hem mot Gagnef svängde vi av i Insjön och äntligen fick jag min lampa från Clas Ohlson! Visar bild på den sen!:) Var tänkt att vi skulle kika i lite fler affärer i Insjön men Noel bestämde sig för att fylla sin blöja till brädden inne på Clas, så det var bara att åka hem!
Det finns en hel del som också fick följa med hem, men det visar jag en annan dag!:)
Riktigt roligt med en riktigt bra shoppingdag, men inte lika bra för plånboken kanske!

Igår så var vi upp till Rättvik igen för en heldag på skotern. Haha, är inte ofta man(eller iaf jag) är i Rättvik två dagar i sträck. Vi och 300 skotrar till samlades mitt ute i ingenstans för att titta på lite skoterracing, fika lite och lukta på avgaser!:) Rätt mäktigt var det iaf! Det är helt otroligt vad mycket snö det är i skogen. Det är nästan så det är svåråkt med skotern, men man ska väl inte klaga, nästa vinter kanske vi blir utan. Riktigt härlig dag iaf trots att vädret inte var det bästa kanske.
Idag blir det en mer stillsam dag, har lite "att göra" saker på listan som snart ska tas tag i.
Nu ska jag gå och kika till min lilla skrutt som ligger och sover så skönt i sin vagn ute.
Hoppas ni andra har haft en kanon dag!
Kram

3 kommentarer:

  1. hej gumman.
    vad härligt det låter med en utflyckt så där.
    skulle jag ochså behöva men som sagt är riktigt sjuk, har hosta,feber och snorar som en toka :/
    Vilka mysiga fynd du har gjort, jag har själv beautiful home serien bla för kaffe och socker, jag rekomenderar dig att kika på tradera, där finns dom helt nya för en mycke billig peng.
    ta hand om dig och må så gott
    många kramar erica

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    oj vilka fin fynd du gjort ;)... jag hade nog köpt precis samma saker ;)- du har god smak tycker jag! :)
    Kul att åka på utflykter sådär... tyvärr inget min lilla familj kan göra oplanerat då varken jag eller sambon har körkort :(
    haha måste bli ändring på de, jag tjatar och tjatar på sambon och han på mig ;)
    ha en mysig söndag nu utan måsten! ;)
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Så mycket fint du hade köpt. Det är roligt med lite shoppingturer särskilt om man har fyndat.
    Kram Anette

    SvaraRadera