fredag 12 februari 2010

Lite ändringar

Så var det äntligen fredag!!!! Snart kommer sambon hem från jobbet och vi kan börja vår helg! Är inte många timmar vi hinner träffa varandra på vardagarna nu. Ikväll blir det bara soffmys och tacos! Alldeles lagom sysselsättning!:)
Noel som har varit nattmonster som vanligt höll på att ta knäcken på mig i morse. Som tur var har jag min goa vän Paola som kom till undsättning och ville vara barnvakt så jag fick sova lite. GULD värt! Tack kära vän!
Nyss kom Noels mormor och kidnappade honom med sparken, så skönt! Så nu är Noel ute och åker sin första sparktur i sin morfars gamla sparklåda! Hoppas han njuter!
Har iaf hunnit måla lite mer på linneskåpet. Har velat fram och tillbaka under veckan om det räckte med två lager färg eller om jag skulle måla ett tredje. Nu får det räcka med två lager har jag bestämt. Men fick lov att måla insidan av dörren idag eftersom det syntes på framsidan genom rutan. Så nu ska den biten bara målas en gång till. Bilder på det ser ni längst ner.




Har ändrat om och flyttat runt på lite saker här hemma. Den stora glaskupan som stod på brickbordet i hallen har fått flytta upp till ett säkrare ställe. Där Noel inte kan ha ner den. Istället har lite andra saker fått plats på brickbordet som är tåligare, och som inte Noel kan skada sig av om bordet skulle välta(peppar peppar).


Den här lilla korgen och den fina inslagna tvålen som ligger i den, och stenen där det står Friends på har fått flytta in till det lilla fönstret i badrummet nere. Alla de sakerna fick jag av min goa vän Sofia och hennes Daniel i födelsedagspressent.




Återkommer med bilder på skåpet när det är klart! Ska nog byta ut tyget som hänger i dörren också till något skirare. Får se!:) Hoppas ni alla ser fram emot helgen lika mycket som jag!
Och GLAD ALLA HJÄRTANS DAG på er alla!!!
KRAM/L






3 kommentarer:

  1. Hej goaste tjejen.
    tack för din urgulliga kommentar.
    Men du visar ju ochså super duper mysiga bilder från ditt hem och skåpet börjar ju bli jättefint va duktig du är!
    Ditt brickbord ÄLSKAR jag, vart har du köpt det om man får fråga?
    Det skulle passa som ler och långhalm till mitt soffbord,nästan samma mönster jue hihihi.
    Va rädd om dig och ha en underbar helg
    varm kram erica

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    söta du som tänkt på oss... våran lilla tjej har fått en inflammation i axeln och hon måste få antibeotika via dropp så det är därför hon måste ligga kvar på sjukhuset :(..
    Känns skönt att dom hitta felet i allafall och vi resten av familjen mår trots allt bra fast det är jobbigt nu...
    Din kommentar värmer som vanligt, tack tack och kram på alla hjärtans dag! :)

    SvaraRadera
  3. oj glömde ju nämna... skåpet kommer att bli hur bra som hellst ju! fina bilder du visar :) Kram

    SvaraRadera