onsdag 31 mars 2010

Hej hej!
Ja då var det snart påsk då! Tyckte nyss att man väntade på att det skulle bli jul! :)
Tiden går så ruskigt fort! Men det innebär ju också att snart har vi sommar och sol, det låter väl inte helt fel?;)
Här får ni se lite bilder från vårt sovrum. Har satt den lilla brudslöjskransen ovanför sängen. Håller fortfarande på och velar vad som ska sitta ovanför där. Vill inte spika/borra upp en massa saker innan vi bestämt vilka sänglampor vi ska ha...
Dom två beiga kuddarna som är längst fram har lilla mammsen gjort av två kökshanddukar med fransk text på. Fina va?:)











Den här kudden har också mamma gjort till mig. Ett fint gammalt spetsörngott har hon sytt om lite och satt på den här fina bilden med så fin text:
En mor
av Siv Andersson
En mor finns med från början
som källan till ditt liv.
Med kärleksfulla blickar
hon följer varje kliv.
Sen livets första måltid
har hon bjudit dig att smaka
Hon ger dig av sin omsorg
utan krav att få tillbaka.
Hon tas så lätt för given
som lindring av besvär.
Och sällan blir hon tackad
och sedd för den hon är.
I livets alla skeden
förblir hon dock densamma....
Din alldeles unika
högt älskade mamma.
TACK MAMMA!

Och tro det eller ej, men lite påskigt är det faktiskt här hemma....
Gjorde en liten påskgrupp som blev såhär:




Sen så smög det visst med lite påskliljor sist jag var och handlade!:)





Det här är nog det närmaste jag kan sträcka mig till gult i inredningen! :) Tycker om färgen gult annars, men då gärna ljust gult, på toppar och tunikor eller så...
Tack för omtanken kring Noel! Här är vi tyvärr fortfarande krassliga, så det blir till att hålla oss inne i veckan. Hoppas vi är friska till helgen bara! Om det inte blir nått mer inlägg innan påsk så vill jag passa på att önska er alla en riktigt GLAD PÅSK!!!!
KRAM/L


13 kommentarer:

  1. Du har ett underbart hem lina vad duktig du är, för över lite kreativitet till mig:) Glad påsk! kram

    SvaraRadera
  2. supervackert sovrum ni har,suverän ide det där med kökshandukarna, köpte likadana förra året på mixin som jag sydde fast på ett par vita cafelängder.
    Idag har jag bakat lavendelskorpor och när jag skulle diska upp eländet så skar jag mig på en kopp som gick sönder, fy farao jag trodde jag skulle behöva åka in och sy men efter omplåstring och fingrarna i högläge så gick det bra,men nu sitter man här som en mumie hehe.
    ta hand om dig och en riktigt glad påsk kram från mig

    SvaraRadera
  3. Sv: Haha, jag har en svag misstanke om att deras pappor kan ha en fot med i laget^^. Vi blir tyvärr hemma på Söndag, Björn är inte alls bra i ryggen och vågar inte skumpa 20 mil i bil...riktigt tråkigt :(. Önskar er en riktigt Glad Påsk från alla 3 :)

    SvaraRadera
  4. Så vackert ni har det! Inspirerande!

    Stackars Noel!<3 Hoppas han kryar på sig snart!

    Kram och glad påsk!

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Åhhh så fint sovrum, ser verkligen lugnt och harmoniskt ut! :)
    Där skulle man sova gott ;) hihi
    Vilka underbara kuddar din mamma har gjort, duktig hon är!
    Önskar en riktigt glad påsk till er alla!
    Kram kram Lena

    SvaraRadera
  6. Hittade just hit! Vilket underbart och mysigt sovrum!! Jättevackert, precis som kuddarna din mamma gjort. Söt påskgrupp också :)
    KIkar förbi igen en annan dag, önskar dig en Glad Påsk!
    Hälsningar Maria

    SvaraRadera
  7. Rofyllt och ljust i ert sovrum! Är sänggaveln något köpt eller gjort? Jag är sugen på en ny sänggavel så jag håller på och "inventerar" utbudet :-)
    Jag har lyckats smyga in fler påskliljor också, allt för att få vårkänsla bland alla snöhögar! Ha en glad påsk!

    SvaraRadera
  8. ååh underbara kvinna! Ni har det så himla fint :) Saknar dig jättemycket, ser verkligen fram emot att jobba med dig i sommar :)
    Var rädd om dig och ha en fortsatt underbar påsk! Pusskram!
    /Z

    SvaraRadera
  9. Vilket vackert sovrum ni har och så fina kuddar din mamma har sytt åt dig!
    Är väl heller inte så förtjust i gult, men nu till påsk tycker jag det är helt ok med påskliljor, blir en härlig vårstämning!!!

    Önskar dig en Glad Påsk!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Så mycket vacker inspiration!

    :*¨¨*:♥ GLAD PÅSK♥:*¨¨*:

    Önskar Maud

    <Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

    SvaraRadera
  11. Åhhh... vilket underbart sovrum , och så fin bäddning med så vackra kuddar. Det är precis så jag vill ha det , men kattan hårar ner allt och sambon slänger alltid ner alla kuddar och varje morgon är det aldrig någon av oss som orkar bädda om det igen. Så det får vara som det är. Men drömma kan man alltid :)

    SvaraRadera
  12. Det var verkligen ett fint sovrum.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  13. sv: Ja det var riktigt trist, men nu när de har flyttat lite närmre så får vi se till att åka ner inom en snar framtid iaf. Hoppas ni hade en trevlig dag :)

    Ska skriva upp mini-solbrillor på inköpslistan, det börjar onekligen behövas :)

    kramen

    SvaraRadera