söndag 17 januari 2010

Åka skoter, snusa bebis och möblera om...

Då var även denna helg slut. Men vi har hunnit med en hel del i helgen känns det som. På fredagen så var vi till farbror doktorn med lillskrutten, eftersom han varit förkyld i över en månad. De gjorde en hel besiktning på honom med prover och koller överallt. Han verkar bara ha en långdragen förkylning. Vi frågade om vi vågade åka och hälsa på Noels nykläckta kusin och det var ingen fara sa han för hans förkylning smittade inte längre.
Så idag var vi och hälsade på den lilla kusinen. Åhh så liten och söt han var. Kan verkligen inte komma ihåg att Noel såg och kändes så liten i ens famn.

Noel tittar intresserat på sin lilla kusin vitamin!
I lördags hade vi en skoterdag med familjen! Äntligen fick jag köra lite skoter! Vågade mig ju bara på att åka en kort liten sväng förra säsongen när jag hade Noel i magen. Var så roligt!!
Noel fick stanna hos mormor och jag och Anders, pappa, brorsan och hans kille packade lite matsäck och drog iväg. Gött att bara få vara ute lite också. Tycker man suttit inne konstant i flera veckor pga av denna kyla och sjukdomar Så nu fick man äntligen lite frisk luft!
Efter att Noel gick och la sig ikväll så fick vi ett ryck och möblerade om lite här hemma. Vi flyttade ner köpmansdisken som stått uppe i Noels kommande rum. Dels pga av att Ikeahyllan inte är det roligaste och dels pga av att Noel blir snabbare för var dag att ta sig runt. Och jag vill inte ha en liten skrutt som klättrar upp och dra ner en massa grejer.
Helst av allt skulle jag vilja ha ett stort tv skåp och gömma allt vad moderniteter heter. Men nu har min sambo tyvärr en annan syn på det hela!:)
Men det är tänkt att tv:n ska komma upp på väggen, men vi har inget fäste till det. Får se om det blir lite bättre. Sen ska det upp en hylla som jag målat ovanför tv:n sen.
Före



Min köpmansdisk som jag fick av mitt hjärta i födelsedagspresent förra året.
Då var den dock ful-furu!:)



Ser så jäkla trökigt ut tycker jag med en stor tv som tar upp hela väggen. Vart gör ni andra "anti-moderniteter" av era prylar? Tips tack!
Hoppas ni alla haft en lika underbar helg som jag? Hoppas veckan bjuder på nått roligt tok!:)
Kram/L

5 kommentarer:

  1. Vad fint det blev!!! KRAAAM <3 Paola

    SvaraRadera
  2. Superfint vännen!Bra tänkt!
    Jag hatar också alla teknikprylar som samlar damm.. Men men Chrille lär väl få ha sina leksaker han också =)

    SvaraRadera
  3. Jättefin!!
    ÅÅ så mysigt med baby!! Å så söt liten Noel(så vackert namn...hade även jag det i tankarna till vår prins)
    Vi går i väntans tider vi med här,,, ska nämnligen bli faster,och det är sagt i morgon...sååå gissa om man är förväntansfull nu!!!!;)

    ~~Kram ♥ Millan~~

    SvaraRadera
  4. Lindas vita lantliv bloggar om samma sak och hon har en finfin lösning.

    SvaraRadera
  5. hallå!va stor noel har blivit!var så längesen vi sångs..köpmansdisken var verkligen jätte fin!gjorde sig bra där i vardagsrummet!..om ni inte längre vill ha kvar er ikeahylla köper vi den gärna..har tänkt köpt en exakt sån att ha i esters rum till leksakerna..men ni hade kanske tänkt ha den till noel?..ha det fint vännen!lät förresten härligt med skoter!..kramkram!

    SvaraRadera