torsdag 7 januari 2010

Gåvor och vitaminer

Nu är allt från julen väck här hemma. Det röda har skuffats undan och det vita har tagit sin plats igen, nu trivs jag!:) Har stuvat om lite grejer här hemma. Inte så mycket nytt, mest saker som fått en ny plats. Men nått som faktiskt är nytt är den underbara potatiskorgen som jag hittade nere i mina föräldrars källare. Dom hade två stycken så dom var snälla nog att låta mig få en! Tycker den är så fin! Fick också det lilla vita "ljushuset" av min mor. Hon är alltid så omtänksam som köper dubbelt upp om hon fyndar något, en till sig själv och en till mig!:)
Den vita stjärnan har blivit av med sin päls nu också, blev ännu mer rostig av mossan som suttit på den. Men det är jag bara glad för!





Pappa berättade att dom slängde minst 50 såna här korgar när de rensade ur vår gamla släktgård, som tillhörde min pappas släkt. Åkte på tippen med dom!

Köket har blivit av med allt det röda. Är bara julgruppen kvar på bordet. Måste ta tag i att sy lite nya kuddar till kökssoffan snart!

En liten krans av lummern fick sin plats i köksfönstret. Som ni ser är det strålande väder utanför! Idag är det "bara" -15, känns som rena rama sommarvärmen om man jämnför med -30 som vi haft ganska länge nu. Idag är det även varmt inne. Äntligen har det blivit ordning på det också. Så skönt!

Hade lite halvskruttiga apelsiner som låg och skräpade så jag gjorde mig en vitamindrink nu på morgonen. Är så less på att vara lite halvförkyld hela tiden. Detta kanske kan råda bot!



Vi väntar spänt här hemma på att Noel ska få en liten kusin! Men h*n tycka vilja gömma sig i magen ett tag till. Men nu kan h*n inte gömma sig så länge till då det gått en veckan över tiden!
Vi väntar och väntar på vad det ska bli.....
Hoppas ni överlevt kylan!
Kram/L





11 kommentarer:

  1. Här hemma fick Björn städa ut den lilla jul vi hade, jag fick lata mig istället :P

    Hehe, ja det verkar allt vara en envis kusin det här. Får hoppas att jag slipper gå ända fram till gränsen för igångsättning. Skulle nog inte sätta några pengar på det dock, med tanke på vilka h*n brås på :P

    SvaraRadera
  2. jag väntar meeeeed, herregud vilken envis sak! Snacka om att brås på sin far:P

    SvaraRadera
  3. WOW vad fint du har det .Helt underbart.ad fint du har fixat och donat.Ha en skön kväll Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Hej! håller med ovanstående- himla fint hem! ;)
    Älskar eran stora fina klocka som sitter på väggen i v-rummet, vart har du hittat den? ;)
    Och potatiskorgarna är ju helt underbara.. och att far din kastat de på tippen!!! o may... sån vill ja me ha ;) Trevlig helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Underbar potatiskorg, jag har också en liknande efter min mormor och morfar.
    Jättefina bilder, ser så vitt och fräscht ut!

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Sv: Ja det är åt helsike jobbigt, man borde kunna krypa ur kroppen en sväng :D
    Bilen står nu parkerad ett par gårdar upp, i värsta fall så får vi kidnappa en annan bil om det skulle sätta igång. Taskig timing för batteriknas kan man tycka.

    Hoppas ni har det fint i kylan

    Kramen

    SvaraRadera
  7. Åhh Tack snälla för tipset! :)
    Söt du är som leta runt efter klockan!!!
    Tack igen och trevlig helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Har dom KASTAT såna fina korgar. Dom hade du kunnat tjän dig en hacka på om dom varit kvar!

    Jag känner igen dig, visst är din mamma kompis med Marie som jobbar på Lindex på Kupolen? Eller är jag heeelt ute och cyklar.

    Kram /Marit

    SvaraRadera
  9. Tack för ditt råd, gumman! Jag överväger verkligen till att måla allt vitt =) men jag får nog vackert vänta till våren när man kan vara ute och gör't :)
    Hoppas du kryar på dig riktigt snart! KRAMAR!

    SvaraRadera
  10. Nämen, slänga sådana fina krogar?!! Man gråter ju när man hör om sådant! De var ju toksnygga!
    Visst är det skönt att städa bort julen, jag går just här och donar och ser hur jag ska ha det när julsakerna har åkt ned i lådorna...

    SvaraRadera
  11. Hej mysig blogg! Gillar ditt vitrinskåp som jag antar att du har i vardagsrummet, det med tyg bakom vitrinen. Letar själv efter ett skåp helst med vitrin men så svårt att hitta ett som passar kravlistan ;)

    SvaraRadera