fredag 1 januari 2010

År 2010

Jag skrev ju i förra inälgget att det är året har varit fantastiskt, men jag kan lova att slutet på året inte blev lika fantastiskt! Jag pratar om nyårsafton...
Det började kvällen innan med att Noel helt plötsligt spydde ur sig, som det verkade, flera liter. Vi tänkte väl mest att bebisar spyr ju ofta. Men det bara fortsatte, stackarn hade fått magsjuka!
På natten vaknade även jag och fick rusa till toaletten. Fy farao säger jag bara! Kan inte komma ihåg att det var så här hemskt att ha magsjuka. Vill aldrig aldrig mer spy!!!
Så hela gårdagen spenderades under ett täcke med vatten och coca-cola som enda bukfyllan på hela dagen. Hade frossaattacker av och till och sprang på toa var och varannan minut. Så vid tolvslaget så låg både jag och Noel och sov och min stackars sambo fick tillbringa det helt själv stackarn. Tack och lov att inte han också blev sjuk för då vet jag inte hur vi hade klarat oss!


Nu till något roligare!
Vi tyckte det var lika bra att ta ut vår barrande gran idag. Anders hade nog energi för att greja, och jag fick heja på och packa ner kulorna. Så nu säger vi hej då till 2009 års julsaker här hemma. Känns skönt tycker jag!



Slängde tillsammans med den stora granen även ut alla smågranar här hemma. Var flera som börjat få nya skott! Lustigt tycker jag! Träd är häftiga egentligen, man kan såga av dom från dess rötter men dom lever bra länge på bara lite vatten!
Tänkte jag skulle visa min nya blomma i köksfönstret också. Älskar blommor på bågar, gärna murgröna eller plättar.
Idag fyller min farbror år! Hela 30 år blir han idag, ja jag har en väldigt ung farbror!:) Vi skulle egentligen ha varit hem till mamma och pappa som har middag för honom ikväll. Men av ovanstående förklaringar blev det ju inte så. Så min snälla mamma ringde och sa att hon packar en korg med mat så kan vi bara komma förbi och hämta den. I korgen fanns laxsnittar, kantarellsoppa, älgstek och chokladtårta! Mmmm mmm mmmm......
Jag åt sakta men säkert för att inte magen skulle göra uppror efter två dygns torka! Känner då mig bra än så länge iaf!:)
Hoppas att ni hade ett trevligt nyårsfirande! Själv får jag se fram emot nästa års!:)
Kram/L

7 kommentarer:

  1. Ni får fira ett mininyår med all den goa maten ni fick :)
    Hoppas Noelgubben och har piggnat till sig!!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Uscha.. tur ni börjar piggna till lite nu. magsjuka är inte att leka med och det unnar man inte ens sin värsta fiende:(

    Gott nytt på er iaf:D

    SvaraRadera
  3. Ja,fy...jag vet hur det känns!!!!!Vi låg ju i den hemska sjukan här också, men som tur var klarade sig Emma och Albin.
    Hoppas ni mår bättre nu i alla fall =)Vilken gullig mamma du har som servaade med den goda maten.
    Ha det så gott i helgen!
    Kram och god fortsättning!

    SvaraRadera
  4. nej fy va jobbigt, magsjuka är då inte heller en av mina favoriter ;) urk!
    Stackars er och lilla Noel...
    Hoppas ni mår bättre nu båda 2.
    Är trött på julen vi med så igår åkte allt ut..
    Go mamma du har som skicka me mat :)
    Krya på er kram Lena

    SvaraRadera
  5. hejsan.
    vilken trevlig blogg jag hittade på här då =D
    det blir garanterat inte sista gången jag kikar in hos dig.
    ha det så bra
    kramar från erica

    SvaraRadera
  6. Sv: Hm, kanske ska gömma Björns rakapparat ett tag då :P. Försöker hitta ro så kroppen slappnar av, för jag tror att det är just det som behövs. Det dumma är att jag känner mig stressad över att vi inte möblerat klart lägenheten os v, men det finns ingen ork för mig att röja runt. Får nog intala mig att det inte gör något..att pappa får pyssla med det sen^^. Sammandragningarna har blivit lite jobbigare de sista dagarna och idag mår jag illa som tusan, får hoppas att det är ett tecken på nåt.

    SvaraRadera
  7. Fy vad jobbigt. Magsjuka är inte roligt...

    Så många fina inlägg det var här sedan sist jag tittade in! Vacker hem ni har och finfina julklappar. Gustav har en lika pyjamas :-)

    God fortsättning! Kram

    SvaraRadera