lördag 23 januari 2010

Haiti

Usch samvetet gnager och gnager. Jag skulle önska att man kunde hjälpa mer! Eller kan kan man väl egentligen..även om man tycker att man inte har mycket pengar så har man ju det om man jämför. Allt är ju relativt....

Man kanske skulle sälja lite saker och skänka pengarna från det? Känns frustrerande att tänka på hur många miljoner det är som lider. Tänker om det skulle hända här, om det vore Noel som inte hade några föräldrar eller släktingar kvar, ensam utan tak över huvudet och utan mat...


Så gör åtminstonde detta:

Skicka ett sms för att hjälpa de drabbade i Haiti:

sms: AKUT till 72900 (Röda korset)



När jag gick i gymnasiet så åkte vi till Uganda med vår klass för att skriva vårt specialarbete. Vi gjorde det med hjälp av och via Röda Korset. Såg på många platser hur mycket Röda Korset hjälpte människor. Vi samlade även in pengar via föreläsningar här hemifrån.


Har tyvärr inga bilder därifrån på datorn eftersom jag hade en gammal goding till kamera då, där man hör och häpna, framkallade bilderna!:)


Hoppas ni alla som läser detta skickar ett sms för att hjälpa de behövande i Haiti!

Jag kommer skicka så många jag kan!


Kram/L


1 kommentar:

  1. Sv: ja det är verkligen hela havet stormar i kroppen här...men det ger nog med sig i sinom tid. Det är nog värre för Björn tror jag, han vet nog snart inte vad han vågar säga eller göra här hemma :P
    Det vore inte helt fel om han kom på att man ska sova på nätterna, men tills dess så får vi bita ihop. Provade ett mål ersättning igår kväll...och han kortade ner sitt gnällande med 2 timmar..wohoo :)

    SvaraRadera