torsdag 14 januari 2010

Hallen uppe

Vill börja med att tacka för alla fina och gulliga kommentarer ni lämnar! Blir så jäkla glad när ni lämnar ett spår!:)
Tänkte ni skulle få se lite bilder från hallen på övervåningen. Nu har vi bott här i snart ett år och jag vet fortfarande inte riktigt vad jag vill göra med detta utrymme. Är ju lite svårmöblerat. Just nu har jag en liten pysselhörna vid det gamla symaskinsbordet som jag fått av min mormor och morfar. Det gömmer sig faktiskt en fullt fungerande maskin under den. Får visa den en annan gång. Även symaskinen ovanpå har jag fått av min snälla mormor. Är så glad att jag har den, man vet aldrig när lusten att sy nått fallen in. Dessutom är den fin att titta på!:)


Den fina gamla nålburken är bra att ha!



Under symaskinsbordet gömmer sig en ask jag köpte på auktion förra sommaren för 25 kr. Där ligger även lite olika tyger, vita så klart!:)

Den lilla kistan som jag visat i ett tidigare inlägg fick bli vit till slut.

Tavlorna har jag gjort av gamla brev och dokument som släkten på min fars sida lämnat kvar. Har fått låna dom ett slag så dom får se dagsljuset lite!:)
Tänk vad dom skrev vackert förr! Nog för att vi övade skrivstil i skolan, men det använder man ju tyvärr inte så ofta.







Kudden är mitt nuvarande projekt som jag håller på att sy på. Den är gjord av en gammal kökshandduk samt ett annat tyg på baksidan. Kan inte bestämma mig om den ska stängas med snören eller knappar. Vad tycker ni? Det är tänkt att den ska få sin plats på kökssoffan så småningom.

Den här klockan är även den köpt på auktion för 25 kr. Var ingen annan som var spekulant!:)
Då var den brun och tråkig men nu ser den lite roligare ut tycker jag. Den fungerar men låter så otroligt högt att sambon får spel! Så nu står den bara där och är vacker!:)
Tur jag har min vän Paola här på besök som busar lite med skruttungen så jag hinner blogga lite. Nu är det lunchdags här i huset sen ska vi åka på en tripp och hälsa på Noels kompis Kasper!
Ha det fint alla söta besökare!
Kram/L








3 kommentarer:

  1. Kan man anställa dig när man flyttat och ska inreda ;)

    Jättevackert hem har ni :)

    /Madelene

    SvaraRadera
  2. Halloj :o)
    Vilken läcker färg på symaskinen :O)! Och tavlan ovanför stolen gillar jag och likaså stolsdynan. SNYGG!!
    Ha det gott! Kram Erika

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Tycker det passar bra med din lilla pysselhörna där i hallen, jättefint!
    Så kul att du har dokument från släkten uppe, ja tänk va fint dom skrev förr ;)
    Kudden på stolen tycker jag du ska sy knytband på ;) den är oxå jättefin- kul när man kan göra om gamla lakan & kökshandukar sådär!
    hoppas ni har det bra ni med nu när kylan äntligen börjar lätta! ;)
    kram lena

    SvaraRadera