måndag 25 januari 2010

Söndagsstök

Igår gjorde jag och sambon ett ryck här hemma! Äntligen blev det lite gjort, har ju dock fortfarande omkring 1000 projekt som ligger och väntar!:) Men man får vara glad åt det lilla!
Noels farmor och farfar var snälla nog att komma och hämta honom så medans han busade med dom så möblerade vi om lite.






Vi fick äntligen upp tallrikshyllan i köket. Min kärlek har väl inte varit så vidare förtjust i den och tycker att porslin på väggen det har bara gamlingar!:) Men till slut lyckades jag övertala honom! JIPPI! Det enda kruxet är att han är nära på 2 meter lång så den fick lov att hamna högt upp så inte det fanns en chans för honom att slå i huvudet. Och visst förstår jag väl det men det blev att se lite knasigt ut. Eller vad tycker ni?
Sen vi flyttade hit för 10 månader sen så har vi inte haft någon spegel på den lilla toaletten uppe. Så det har väl inte varit något vidare trevligt tillhåll. Men nu fick den sig en liten makeover. Spegeln kom på plats, handdukshängare och några tavlor fick också komma upp.
Före

Det sitter en Guardian Angel ovanför toalettstolen så man kan känna sig trygg!:)

Äntligen ser lilla minitoan lite trevligare ut!

Har funderat fram och tillbaka på vart detta stora linneskåp ska stå. Sen vi flyttade hit så har det stått inne i Noels kommande rum, men tar sån stor plats där. Har även haft lite ångest kring att måla det eftersom det gjordes av min farmor morbror. Men nu har jag bestämt mig för att det ska få sig en släng med färg ändå. Annars blir det så mörkt uppe i hallen. Tänkte ha lite tyger i skåpet så man har nära till hands till symaskinen.
Men pianopallen den ska jag aldrig måla! (påminn mig om det!:)



Vi hann även med att sätta upp lite brandvarnare(dom har haft batterier och legat framme) som inte kommit upp förens nu! Dåligt va? Men nu så!:)
Anders hann även med att såga till listen som ska upp på sänggaveln. Så som ni hör så har vi fler projekt på gång! Men det är ju det som är roligt! Har man inget jobb så skaffar man sig!:)
Hoppas alla ni andra har haft en bra helg och en bra start på veckan?
Som måndagslyx ska jag och Noel åka på spa och bada lite tillsammans med några vänner. Så nu lär jag skynda mig att packa grejer till det!
Kram/L






10 kommentarer:

  1. Ojoj, va ni hittar på. Fint blir det minsann.
    Hoppas ni har det göttigt på spa idag och glöm måla inte pianopallen *påminner* hahahah

    SvaraRadera
  2. jätte fint me tallrikshyllan.. :)
    ni har såå otroligt fint hem!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. hej min vän.
    vart jättefint med tallrikshyllan ovanför soffan,och det där med att karlar tycker det är mormors stil känner jag igen,men du ska se att det kommer ge sig, min var likadan men nu letar han själv efter just"mormors" saker.
    ha det bra och må så gott
    många kramar

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev.Kanonfint .Hoppas det blev mysigt med spa idag.....Ha en skön kväll Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Superfint vännen! Skönt att vi slapp sätta upp hyllan du och jag, att Anders tagit sitt förnuft till fånga tillslut =) hihi!

    SvaraRadera
  6. Det blev ju supermys på lilla toan ju. Nu kan Anders tillbringa många timmar därinne^^

    Jaa...det är ju ruskigt spännande att se hur de utvecklas. Inte bara vikten, utan allt annat också.

    Och du...inte måla pianopallen ;)

    SvaraRadera
  7. Hej hej!
    Tycker det blev kanon med tallrikshyllan,ser inte alls dumt ut!
    Lill toan blev oxå jättefin! :)
    Och vilket underbart linneskåp... tror det skulle passa bra i vitt ;)
    Tavlan på min blogg som du fråga efter har jag gjort själv (kika på kategorin "mina pyssel" så hittar du beskrivning ;))
    Hoppas ni haft de skönt på spa idag!
    varm kram Lena

    SvaraRadera
  8. Hej gumman, det blev jättefint. Kom ihåg att pianopallen hittade jag i en container en gång i tiden och tallrikshyllan är visst något auktionsfynd som mormor gjort en gång i tiden.
    Bra att ni är på gång med sänggaveln, tänkte på den i morse..., varför? Var väl trött och ville gå tillbaka till sängen. kram/mamma

    SvaraRadera
  9. En till kommentar, kom ihåg att klädskåpet en gång i tiden hade färg, vit tror jag, innan farfar lutade av den. Glaset satt han också i, det var en hel dörr förr. Den stod i källaren i Tjärna, inte så vacker, för ca 20 år sedan./Mamma

    SvaraRadera
  10. Det blev ju bra med tallrikshyllan! Är också på jakt efter en. Fast jag ska ha den i Märtas rum och ha böcker i :o)
    Kram
    Emma

    SvaraRadera