fredag 19 mars 2010

Hej alla goa läsare!!
Tack så hemskt mycket för era fina kommentarer som ni lämnar efter er!
När jag skrev sist i måndags, så skrev jag ju att N var ganska pigg trots sin magsjuka. Det fortsatte inte riktigt så tyvärr.. Natten mellan tisdag och onsdag så åkte vi in till akuten med plutten. På dagen och kvällen så spydde, spydde och spydde han tills det inte längre fanns något att spy. Han blev så slut stackarn. Vi ringde in till sjukvårdsrådgivningen och dom tyckte absolut att vi skulle åka in, ifall han skulle bli akut jätte dålig. Sjuksköterskan som A pratade med tyckte tom att vi skulle ta med oss mobilen i bilen så vi var beredda att ringa in ifall det skulle bli akut. Jätte läskigt! Men de tog prover på honom och allt visade sig vara okej, så vi kunde bara åka hem igen och hoppas på att det skulle vända någon gång, Och det var precis vad som hände på onsdagen! Jippi vad glada vi var när plutten fick behålla vattnet han drack på onsdagmorgon! Sen har han sakta men säkert blivit piggare och piggare, och nu är han i princip sitt vanliga busiga jag igen!:)
Så veckan har spenderats hemma. Ingen som vill ha besök av en liten magsjukling!:) Utom hans tokiga mormor som kom hit ändå och sa; ähh nu skiter jag i magsjukan! Hon längtade väl efter sin lilla prins kan jag tro!:)



Provade att sätta den ena lampetten på sidan av spegeln i hallen. Har funderingar på om jag ska sätta dom på var sida om spegeln. Vad tycker ni?:)




Mamma kom förbi med lite fina presenter också! Fyra jätte söta skålar som fick hamna på en av hyllorna i köket. Har ändrat om lite på hyllan ovanför sybordet. Den lilla klockan fick jag också av mammsen, 30 spänn på dollarstore!! Tycker då iaf jag var kanon! Har gjort en liten skylt där det står Pyssel hörna på...



Liten sjukling har mest hängt i pyjamas hela veckan! Men nu hoppas jag då att denna hemska magsjuka ska vara över helt och hållet och aldrig komma tillbaka. Läkaren på akuten sa att oftast så har man just det viruset en gång i livet och det är därför jag och A inte blivit smittade, för vi har förmodligen haft det när vi var små knoddar!
Ikväll har det varit en lugn kväll här hemma! Riktigt fredagsmys alltså!:)
Imorgon kväll ska vi hem till mor och far och gratta min lilla lillasyster som fyllt 17 år!
Liten blir stor!
Hoppas er vecka varit kanon och att ni haft en fin start på helgen!
Kram/L




3 kommentarer:

  1. Å stackars liten, vilken tur att det är bättre nu. det är så jobbigt när man bara kan se på utan att riktigt kunna hjälpa dem.

    Vilka fina skålar du fått... Snäll mamma du har!

    Trevlig lördag.

    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Hej tjejen!
    Åh stackars lilla N :(... förstår eran oro..
    Men så skönt att han är bättre nu i alla fall, de är ju så jobbigt när dom små är sjuka.
    Men så fina frukost skålar du fått, vart kan din snälla mamma ha hittat dom mån tro? ;)
    Så himla fin bild på lilla N du visar, vilka underbara ögon han har fått, så himla söt! :)
    Kram Kram och trevlig helg på er!

    SvaraRadera
  3. Men stackare! Hoppas lilla N är på bättringsvägen nu!! Hoppas vi kan ta oss hemöver snart så jag kan komma och hälsa på er! Kram

    SvaraRadera