onsdag 10 mars 2010

Upp i taket

Hej alla glada!!












Tack så mycket för alla kommentarer!! Blir så hjärtans glad när ni lämnar ett spår efter er!:)

Nu har halva veckan gått och det har varit fullt upp varje dag! Men det är väl så det ska vara när man är hemma och är mammaledig?:)
Idag blev det iaf bestämt att jag ska jobba 4 veckor i sommar som ett avbrott. Känns både roligt att träffa alla underbara kollegor men även lite tråkigt att inte få vara ledig i sommar. Men fyra veckor går ju ändå så snabbt! Känns spännande....

Bilderna ovan visar vad jag pysslade med igår. Plutten har ju blivit vääääldigt snabb på att ta sig omkring här hemma, väldigt klåfingrig är han också. Och han börjar resa sig mot mer och mer saker. Och han älskade verkligen att pilla på den stora lyktan som jag hade i hallen på lilla pallen så nu fick den åka upp i taket. Tycker ändå det hörnet ha sett så kalt ut. Så nu blev det en liten hörna som sprider lite ljus!:)
Den lilla pallen har fått flytta upp i trappen istället. Och kom ihåg att ni måste föreställa er trappen VIT, åhh så bra det skulle bli! Tror ni inte? Är riktigt sugen på att måla den fula trappen men vet inte vad man ska använda för färg på det underlaget? Nån som har någon idé?
Annars har veckan mest bestått av besök hit och dit vilket alltid är trevligt!:) Har inte målat någonting under veckan, får se när orken och lusten kommer, det vet man aldrig!
Får se nu vad resten av veckan har att erbjuda...
Hoppas ni alla har haft en bra första halva på denna vecka!
Kram/L

6 kommentarer:

  1. Heej.
    Så han har börjat se sig omkring....i mammas inredning *ler*. Jag tycker lyktan blev sketa snygg där uppe!

    Jag vet inte vad du har för underlag men jag målar min trapp med grundfärg från bygg max och sen elegant vit matt.

    Hoppas att din andra hälft blir super.
    Kramar Erika

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilken fin hall, du har så fint och gulligt. Din kille måste vara glad att han har en sån pysslig tjej! Din fråga, vi har målat en del av våra golv vita. Det är en vattenbaserad golvfärg som torkar fort det kanske blir det bra i en trappa.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Hej tjejen! Hoppas allt är bra med Dig och att Du diggar Propolisen oxå!
    Du, kvinnan köpte möblerna igår tyvärr. Men jag vet att dem kommer att hamna hos en tjej som ska måla dem vita för att passa in i ett vitt hem...hmm låter bra. Synd bara att det inte var hos Dig!
    Ha det så bra! Vi hörs//Anna

    SvaraRadera
  4. hej gumman.
    tack för din söta kommentar.
    vilka fina bilder du visar från hallen.
    Jag och min sambo bodde i radhus innan vi flyttade till hus och då målade vi om den trappan som ledde till övervåningen,vi slipade först och sen målade vi med en antikvit färg 4 gånger,färgen köpte vi på ccfärg,sen så la vi på en ljust grå matta,vart himla snyggt,men det är ett jätteslit att fixa till en trappa men det blir bra i slutändan.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. är det så fint, att du ska börja i falun i sommar? :D eller blir det gagnef? :P
    Riktigt vacker lykta, dessutom... åh! jag vill också bo i hus!
    Superkram!
    /Z

    SvaraRadera
  6. Hej igen, var det en plastmatta i trappen, då var det lite svårare. I en bra färghandel får du svar. Vi har frågat mycket och hittils har vi fått bra råd. Huset står kvar och färgen sitter där den ska.
    Kram Anette

    SvaraRadera