måndag 15 mars 2010

Liten sjukling

Helgen blev inte riktigt som vi tänkt oss här hemma! På lördag morgon så vaknade Noel som vanligt, fick sin gröt och spydde rakt ut. Morgonen fortsatte med att det bara rann ur lilla gubben både fram och bak! Jahapp, då var det dags för magsjuka igen då!
På söndagen så verkade han bättre så vi åkte upp till mina föräldrars bua för att vara ute lite i det vackra vädret. Sen i morse hittade jag en nerspydd och nerbajsad men jätte glad unge stå och jollra i sängen! Oh lord säger jag bara! Förstår inte hur man kan vara så glad när man är täckt från topp till tå! Men tur är väl det! Så det blev en innedag idag. N har varit lite trött och gnällig men ändå på hyffsat humör!
A som tom tagit semester idag för att följa med oss till öppna förskolan idag!








Det som är positivt när man blir hemma ofrivilligt några dagar är ju att man faktiskt hinner pyssla med lite andra saker då!:) Så nu har det äntligen kommit upp en hylla och krokar ovanför sybordet. Så nu ha jag min lilla pysselhörna! Hyllan köpte jag på loppis för 30 kr och fick så klart bli vit.
Korgarna som hänger på krokarna har min gammelmoster gjort, jag fick dom av henne i födelsedagspresent. Dom innehåller lite blandat skrot,korn och trådrullar.
I fredags var vi till en färghandel för att rådfråga hur vi ska göra med vårt "blödande" bord. Spärrfärg 2 strykningar, med slipning där emellan blev svaret. Och därefter ett sista lager med snickerifärg. Plus att det helst ska torka några dagar mellan varje strykning. Så nu blev vi utan bord lite längre än vad vi tänkt oss!
Så här glad var då skrutten när han fick busa lite med mormor i snön. Vi åkte några varv med skotern och Noel somnade så sött bak i släden!:)
Hoppas er helg har varit kanon och att ni håller er ifrån magsjukan!
KRAM/L





7 kommentarer:

  1. Ett så underbart fint skåp du har.:-) Stina

    SvaraRadera
  2. stackars liten,skönt att han mår bättre nu.
    jättefina fynd du har gjort,visst är det kul när man har tid över att pyssla, själv så har hönan i huset värpt lite ägg fniss.
    många kramar erica

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tänk om man kunde vara så glad som din lille när man har mått så dåligt. Vilket sött barn!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Blödande bord är jag expert på! Man måste måla med oljebaserad färg, det är det enda sättet att få träfärgen att inte blöda igenom!

    Men så tråkigt med magsjuka, men tur att junioren ändå är pigg.

    Idag har jag precis passat på att också montera min tallrikshylla ovanför mitt sybord!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Roligt att du hittat in till mig på Furutorp!
    Den fina vita klockan kostar 429:-.
    Hoppas att lillen hämtat sig från magsjukan, min lille Gustaf har haft det i omgångar, men han är också lika glad ändå...
    Må så gott!
    Lisa på Furutorp

    SvaraRadera
  6. Tjenare!! Vilken tur att han har ett gott humör ändå, då blir det ju så mycket enklare!
    Gud vilken mysig syhörna Du gjort. Har önskat en så här i hemmet oxå men den som lever får se!
    Krya på Er!

    SvaraRadera
  7. Hej! oj va fint det blev i din lilla syhörna, väldigt trivsamt! ;)hoppas lilla N har tillfrisknat nu och att ni två klarat er ifån magsjukan! :P
    Ha en fortsatt trevlig vecka
    kram kram Lena

    SvaraRadera