tisdag 10 november 2009

Delar av köket...


Har haft en riktigt oproduktiv dag idag! Jag och Noel har mest myst omkring här hemma. Finns det någonting bättre än att få lägga sig bredvid och snusa på honom och ta en tupplur tillsammans! Världens godaste doft.....
Har dock hunnit köra några tvättar. Varför känns det som om tvätt aldrig tar slut?!
Vi är ju faktiskt bara tre personer i familjen än, men i vår tvättstuga ser det ut som om någon av "familjerna annorlunda" bor här! Sen kanske jag är lite skadad av min mor...kan inte tvätta olika kulörer ihop! Alltså bara helt svart och vitt försig sen alla andra kulörer försig. Sen har ju lillskrutten sitt eget tvättmedel och jag vill inte ha sköljmedel i hans tvätt.
Här får ni se några bilder av vårt kök. Jag målade köksluckorna innan vi flyttade in här, var väl ingen jätte rolig målning direkt. Vet inte hur många lager det blev! Jag var dessutom höggravid då så det var ingen höjdare!:) Men jag är glad nu att jag var envis nog att göra det!
Älskar fina burkar att ha lite smått och gått i!
Köttkvarnen kanske inte är så användbar men den är dekorativt tycker jag. Den har mammsen köpt åt mig!Gardinerna i köket har jag sytt. Skönt linnetyg med repband.
Bordet och stolarna ropade mamma in på auktion åt mig när jag skulle flytta till Falun. Dom funkar än så länge, tills pengar finns att köpa nått nytt!:)
Soffan hjälpte mormor mig att hitta på Ta-till-vara. Kostade inte många kronor, och med lite nytt tyg så blev den fin!
Här är en Före-efter bild. Hade först tänkt att göra en lucka av nått slag men i brist på snickerikunskaper så blev det ett skynke istället!:)
Bredvid på höger sida skymtar en tallrikshylla som jag inte fått upp på väggen än, får se om det ens blir av. Annars var mamma spekulant på den!
Det var lite vrån från vårt kök! Jag kan erkänna att jag är himla sugen på att sätta panel i resten av köket också. Sitter ju just nu bara runt fönstret och på väggen med de två hyllorna. Vi får väl se om det blir så inom snar framtid!:)
Skruttungen har precis somnat och jag sitter och väntar på att min bättrehälft ska komma hem från jobbet. Stackaren fick inte träffa prinsen på hela dagen idag!
Snart blir det Desperata husfruar!
Godkväll och kram/L

4 kommentarer:

  1. Det där med tvätt känner jag igen, jag har inte sett botten på tvättkorgen på veckor nu. Vi är bara två i familjen än så länge...helt sjukt. Sen kan jag väl erkänna att jag inte direkt är någon virvelvind här hemma numera...haha.

    SvaraRadera
  2. Vi ska nog få upp den där hyllan på väggen snart ska du se gumman =)

    SvaraRadera
  3. men jösses vad fint du har hemma!! :) ser ut att vara taget ur en iredningstidning!! :) jätte fint! och underbar söt liten kille du har!! :) kram

    SvaraRadera
  4. Hej! vad kul att du tittade in hos mig :) och att du lämnade en fin kommentar, Tack! :D...
    Vilket underbart kök ni har SÅ i min smak ;)
    ser att du oxå är ganska ny i bloggvärlden, du har en jättefin blogg!
    Nu ska jag kika lite till hos dig, och du är välkommen tillbaka till mig!
    Kram Lena

    SvaraRadera