torsdag 26 november 2009

I morse packade jag, lillskrutten och min vän Paola iväg oss till vår vän Sofia för att hälsa på lite. När vi kom dit blev vi bjudna på underbar fruktsallad som sedan följdes av jätte god lunch. Riktig lyx! Tack igen vännen! Är tyvärr inte alltför ofta vi träffas, tycker hon borde flytta "hem" till byn igen. Men det dröjer nog inte alltför länge!:) Var iaf himla trevligt att träffas och prata om ditten och datten. Lite planer har vi smidigt också, om en liten resa!:)
Sen släppte Paola av mig och N i Borlänge för att möta den tredje delen av vår familj. A var ute efter att handla jeans, som han ganska smärtfritt hittade.
Svängde in på Dollar store för att leta lite billiga fynd!:) Där hittade jag de här två kronorna. Har ju redan en stor sen förut, som jag betalade 250 för tror jag. På dollar store kostade både de här två 150:-!!! Tyckte det var kanon! Mamma ska ha den stora så tar jag den lilla! Så för er som gillar kronor som jag, så skynda er till dollar store! Köpte på samma ställe den här söta lilla kannan. Klantiga jag slog sönder vår mjölkkanna för några veckor sen. Så nu har vi en ny för ynka 20 kr!:)
Det hanns även med ett besök på Rosa huset för att köpa lite tygsnuttar att sy vimplar av till N.
De här tygerna köpte jag, sen ska det också vara vita vimplar emellan.





Den lilla röda trumman köpte jag när jag var på inspirationskväll på Lavendel och Romantik i Borlänge igår kväll. Den ska lilla N få i julklapp.
Fick även med mig hem L´evangile de Noël, en vacker bild som jag ska rama in och ett par fina änglavingar! Sen köpte jag en födelsedags till lilla mamma som fyller år i december, men den kan jag ju inte visa här ifall hon är här och spanar!:)
Nu ska jag mysa i soffan en sväng innan det är dags att försöka hinna få lite sömn innan min lilla natterrorist vaknar!:)
Kram/L




6 kommentarer:

  1. Hihi....jag vet vad din mamma får i julklapp =)
    Alltså...hoppas kronorna finns kvar på lördag. när Elin och jag ska till Blge och shoppa.Jag har faktiskt letat efter en sån ett tag...ja vi har visst samma smak ;)
    Ha en skön helg!
    //Gunn

    SvaraRadera
  2. Nej mamma...inte julklapp...i present ska Linas mamma få den ;)

    Vad fint det kommer bli med vimplarna Lina! Det ser ut som Noel kommer att få ett röd-vit-blått rum...stämmer det :) Den lilla trumman kommer att passa in aldeles utmärkt isf ;) Den var så söt! Tur att du köpte den!
    Ha det så bra...hoppas vi ses snart!
    Massa kramar /elin

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja den nya lägenheten var något fräschare en den på Tjärna :P. Ni får komma och dricka massa kaffe sen när det värsta kaoset är ordnat :)

    SvaraRadera
  4. hej sötnos!

    http://atomers.blogspot.com/2009/08/inredningsbloggtips.html

    här är lite inredningsbloggstips om du vill kika :)
    ha det toppen och glad första advent!
    kramis!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Så fin shopping du har gjort ;)
    vi verka ha samma smak på mycket du och jag :)

    Tack för den söta kommentaren om julklapps säcken. Det är vanlig textil färg jag har använt som jag köpt på pandurohobby (kuppolen)
    och så har jag textat med en tunn tunn pensel :P väldigt pilligt vill jag lova men det var de jag hade hemma och jag vet inte om det kanske finns bättre textil pennor kanske?
    (det skulle nog underlätta en del ;)

    Ha en mysig första advent!
    Kram

    SvaraRadera
  6. VA, nu blir jag nyfiken.... Jaså, du hittade lummer, ser jag, vill också ha. Plocka lite mossa åt mig imorgon, du kan ju ta med dig Emil? Ja, i vittnens närvaro så läser jag att den ena kronan ÄR min, hmmmm.... Måste ringa mormor. kram/Modern

    SvaraRadera