fredag 6 november 2009

Fredag!

Klockan är snart fyra och det börjar bli riktigt mörkt ute! Har varit alldeles disigt och dimmigt hela dagen idag. Ganska så mysigt faktiskt!:) Imorse var marken alldels vit, men allt har tyvärr töat bort under dagen. Längtar så tills det blir riktigt mycket snö!
Igår var det lite mammor och barn här och hälsade på mig och Noel. Roligt att se hur alla sötnosarna växer och utvecklas! Kul när alla är jämngamla med Noel också. Vi hade en jätte mysig dag med god mat, som snälla Elin tagit med och fika som Maria fixat! Kan det bli bättre?:)
Idag har det inte hänt mycket. Jag och Noel har mest myst och tagit det lungt. Har inte varit utanför dörren. Har hunnit måla den här iaf. Vet dock inte riktigt vart jag vill ha den...




Tänkte visa en bild på min kaosartade pysselhörna nere i källaren! Måste ta tag i att städa undan och sortera lite någon dag. Har två stycken av stolen ni ser på bilden. Köpte dom för några år sen på en auktion. Ska måla dom vita och klä sitsen med vitt "luddtyg", om ni vet vad jag menar!:)
Tog även en bild på den halvfärdiga sänggaveln som står och väntar på att fördigställas nere i källaren. Det ska på lister på sidorna och toppen. Sen ska den ju självklart målas. Hoppas att det finns lite tid till att göra det under helgen. Funderar på vilken typ av färg man ska använda? Någon som har nått tips? Måste ju vara lite tåligt, så det inte blir fläckigt. Så kom gärna med förslag! Ni kanske kan lista ut vilken kulör den ska vara iaf?:)


Roligare än så blev det inte idag! Nu sitter jag och Noel och väntar på att Anders ska komma hem från utbildningen. Han har varit borta sen igår morse. Kan tro att han läntar efter lillskrutten! Får se vad fredagskvällen har att erbjuda!
Ha en trevlig kväll och helg!
Kram/L






3 kommentarer:

  1. Något säger mig att sänggaveln ska bli vit? ;P
    Ni fick behålla snön lite längre än oss, här regnade den bort redan under natten..så det har varit trist och tråkigt hela dan :(
    Hoppas ni får en fin Fredag.

    Kram // Maria

    SvaraRadera
  2. Var har du hittat den vackra kronan med murgrönan(?) ? Är den från Jotex?
    =)

    Skylten var ett riktigt tjusigt verk. duktig du är!
    vad sägs om vitt till sänggaveln? ;) hihi.

    Var rädd om er!
    Pusskram /Zara

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är på att texta fint, skylten blev jättefin!

    Ha en bra vecka!
    Kram Marie

    Ps. Jag använder mig av en vanlig halmstomme när jag binder kransar.

    SvaraRadera