söndag 22 november 2009

Dop,kalas och pyssel

På lördagen var vi på dop för lilla Anton i Falun. Dopet var jätte vackert men underbar sång av Maria och fint barn! Efteråt bjöds vi på god smörgåstårta av hans söta föräldrar. Så kul att Noel och Anton är så jämngamla, blir roligt sen när dom kan busa och leka med varandra! :)
Sen bar det av till nästa kalas. Min mormor fyllde nämligen 74 år på lördagen, samma dag som Noel blev ett halvår! Vi fikade lite mer gott fika och sen tog vi äntligen lite generationskort. Mormor hade samma tröja på sig som hon hade för 26 år sen då de tog generationskort när min bror föddes. Lika fin var hon nu som då!
Mamma och pappa hade varit och köpt en resespjälsäng åt Noel som mamma tyckte Noel skulle inviga. Så så fick det bli. Noel sov för första gången borta. Det värkte i mamma-hjärtat kan jag lova när vi skulle åka därifrån på kvällen! Vi har ju aldrig provat ge honom nappflaska på natten förut men det hade gått bra. Men eftersom jag är van att amma flera gånger varje natt så var jag absolut sprängfylld på morgonen kan jag lova! Jag sov tyvärr väldigt dåligt, vaknade varje timme men det var ändå kanon skönt att bara ligga och vila och slippa gå upp. Så nu har vi provat det också. Var jobbigt men nyttigt.
Nu är även denna helg över. Bara en vecka kvar tills första advent! Jag har smygstartat med att pyssla lite ikväll! Mamma och jag var ut och hämtade adventsgranar idag plus en massa lingonris, granris mossa och kottar. Så nu är adventsljusgrupperna klara och några kransar av vitmossa och lingonris blev det också. Älskar doften av gran. Det är en viktig juldoft för mig.
Så här blev det:












Jag fick några fina saker av min kära mamma igår också. Ett fint hjärta, två ljus i silverkoppar, ett vaniljljus i burken och pepparkaksformar. Tack mamma!
De två ljusen har min svärmor gjort. Så fina att man inte vill tända dom!




Sån här underbar helg har jag haft! Har sån tur som har så mycket och så många!
Kram/L

7 kommentarer:

  1. Var också ut och knyckte en gran igår!!=)

    SvaraRadera
  2. Vilket fint pyssel du har gjort! Om mitt pyssel blir hälften så fint som ditt så blir jag nöjd! Jag ser också fram emot första advent! Kram

    SvaraRadera
  3. Julen måste ju vara den vackraste högtiden vi har. Mysfaktorn är ju inte att leka med :)
    Vet inte hur mycket vi kommer att pyssla i år dock, vi har ju ingen aning om det blir något firande alls för oss :P
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Men Du, vad Ni pysslat!! Riktigt fint!
    Ja, vilket stort steg att lämna honom första natten. För mig känns det så långt bort eftersom Oskar är 9 nu men jag hoppas få uppleva det igen!!!

    SvaraRadera
  5. Så många vackra saker ni har gjort, jättefina kransar!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Hej Hej!
    oj vad du har pysslat! Jättefint! :)...
    Ja visst är det svårt med sprutan! Våran son som är 2 1/2 år fick den idag och vi tyckte att det var nog bäst då han är på dagis om dagarna men saga som är lika gammal som Noel vet vi inte riktigt hur vi ska göra med?
    Hon är ju så liten och man vet ju inte riktigt vad som kan hända...
    Vi funderar ett tag till ;)
    Ha det så bra! Kram L

    SvaraRadera
  7. ah men det var ju för att jag skaffat facebook ;) hahah! du är så duktig att pynta och ha dig. jättefina bilder :D Kramar!

    SvaraRadera