söndag 29 november 2009

Första advent...

Då var första ljuset tänt! Äntligen är det första advent, som man har längtat och väntat. Känns extra speciellt också när det är Noels första advent! Nu är vi ett steg närmare julen...





Idag styrde vi kosan mot Borlänge för att gå på lite marknad. Var väl inte så jätte mycket att se tycker jag. Men vi kikade runt i lite affär och gick omkring och myste lite bara. Fick med oss den här stora stjärnan hem! Tycker den är fin som den är men den ska kläs med mossa har jag tänkt, julen till ära. Så imorgon blir det en sväng ut i skogen för att hämta hem lite mer mossa och grankvistar!


Lummer är fint!
Jag har lite svårt att förlika mig med det röda vid julen. Tycker ju att det hör till att lite rött ska man ändå ha hemma när det är jul. Men det tar emot kan jag lova! Man kanske är lite knäpp, men jag trivs inte med färger. Tycker ju att det är så fint när alla andra har rött vid julen men inte hemma hos mig. Så det enda stället det blir lite röda inslag i är köket än så länge. Det finns så mycket fina julsaker som är i vitt och silver också.
Nu blir det lite mys i soffan och smutta på lite glögg!
Kram/L

2 kommentarer:

  1. Hej!
    vad mysigt det ser ut med adventstakarna...
    Ja du inte var det någon vidare marknad i stan elle ;) Vi var oxå där lite snabbt...
    Den där stjärnan har jag också gått och spanat på hihi...;)
    Lycka till med Noels julstrumpa, synd att det inte fanns vit penna men den blir nog fin ändå, annars får du prova på min pilli pill metod ;)
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Åh vad du är duktig Lina! Du kan fynda du :) Har du tagit en kik hos Norrgården vid Gruvan i Falun förresten? De har massor med fint :)
    Ha det toppen!
    Kramar!
    /Zara

    SvaraRadera