onsdag 25 november 2009

Ett litet tips..

Blir ett snabbinlägg idag för klockan bara rann iväg. Jag har varit på inspirationskväll på Lavendel & Romantik i Borlänge. Åh vad inspirerad jag blev! Har massa roliga idéer nu som jag vill genomföra!:) Visar vad jag fick med mig hem i påsen i morgon tänkte jag,när jag hunnit ta lite bilder. Men nu ska ni få se nått helt annat. Ett litet tips för er som inte tycker om era fönsterbräder! När vi flyttade in i huset fick vi ju i princip allt målat. Men dock inte fönsterbrädorna. Jag frågade målaren om man kunde måla dom, men han avrådde eftersom det är en knepig yta då det är utsatt för vattenspill när man vattnar blommor m.m.


Så då köpte två rullar med vit plast(vet inte riktigt vad det kallas). Mormor var här och hälsade på och var barnvakt åt Noel medans jag tvättade fönster. Så hon och jag hjälptes åt att sätta dit plasten. Blev bra mycket bättre än innan tycker jag! Svårt kanske att se på bilderna vilken skillnad det blev. Gjorde så i båda fönstren i köket och i hallen. Pillrigt var det men det var det värt!:)
Före




Efter




Före



Efter

Sen blev jag så sugen idag på att sätta nejlikor i apelsiner. Är ju så underbar doft! Sagt och gjort, så nu doftar det apelsin och nejlika i hela köket!:)




Nå mycket mer än så blev det inte idag!

Tack till alla er som lämnar så snälla och söta kommentarer, blir så glad!:)
Kram/L


3 kommentarer:

  1. Apelsiner med nejlikor ska jag göra mig ett par med, så snart vi är klara med helgen här:)
    Men jag ska mina hängandes i röda band, det fanns en skum krok i snetaket i nya lägenheten som måste komma till användning:D

    SvaraRadera
  2. Vilken skillnad!! Jättesnyggt! Vad pysslig du är! :) Nejlikor i apelsiner dofter underbart!! Ska nog göra några stycken på Lördag! Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Det syntes ju jättestor skillnad på fönsterbrädorna. Blev hur fint som hellst ju...vad duktig du är!

    Så roligt att du fick lite inspiration igår kväll...var så trevligt att du också kom dit!
    Hoppas vi kan ses snart igen vännen!

    Kramar /elin

    SvaraRadera